Januariboken

Förutom att gå en promenad varje månad har jag också bestämt mig för att detta år läsa en bok per månad. 
 
Det finns flera anledningar till detta "mål". Dels är det att jag tycker om att läsa, det andra är det kräver att man tar sig tid och sätter sig ner och tar det lugnt, man kommer som sagt ner i varv och så tror jag det är bra att man läser överlag.
 
Den här månaden har jag läst Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Det är en mysig, lättläst feel good-bok som handlar om en tjej som bryter upp helt från sin vardag och flyttar ut till en ö där hon tillslut öppnar ett litet bageri. Vi får vara med när hon möter människor och del motgångar men även framgångar och vi får möta en väldigt söt (men något annorlunda) fågel.
 
Detta där en bok som jag tyckte om och som passar bra de dagar man inte orkar läsa något svårt. Jag läsare gärna den andra och tredje boken i serien kommande månader.  
 

Kommentera här: