Vecka 9 - jaha?

Söndag kväll och jag skall jättesnart gå och lägga mig för mitt huvud går snart in i strejk om inte det får vila. Lång vecka om man ser till jobbet . Träningen sådär. Jag väljer att inte analysera mer ikväll för det skulle inte bli ärligt, jag är alldeles för trött för det. Det skulle bli alldeles för negativt och inte ge en riktigt bild av veckan. 
 
Därför blir det en kort sammanfattning som jag kommer ha nytta av om ett tag. (Fördel hade varit att analysera också men det får vara så här den här gången). 
 
Måndag: friidrott 
Tisdag: friidrott 
Onsdag : styrketräning 
Torsdag : vila 
Fredag : TRX 
Lördag : vila 
Söndag : vila 
 
Mycket vila den här Veckan men det är bara för att jag jobbar långhelg. Som vanligt efter långhelg blir det Dubbelpass imorgon måndag. Ser fram emot den här veckan. Det skall bli spännande. 
 
God natt :)
En bild från i onsdagskväll då jag hade satt mig i fåtöljen efter träningen och lyssnade på lite musik.  Under tiden hann alla andra som tränat avsluta dina pass och åka därifrån. När jag kom ur min lilla bubbla var det helt svart förutom vid rodd maskinerna. Var lite sugen att sätta mig ro men klockan var alldeles för mycket för det. 

Mars

Mars. 
Har nyårslöftena för länge sedan runnit ut i sanden? Du har möjligheten att börja om. Som en nystart. Du har möjlighten att stryka nyårslöftena för gott, ta bort allt det dåliga samvetet. Berätta för dig själv att det inte var det du skulle göra. I år. Eller så börjar du om. Sätter dig ner och skriver om nyårslöftena. Funderar på vad som har gått bra, vad som varit svårt, vad som inte alls gått. Omformulera målen, löftena. Analysera. Var ärlig mot dig själv. Sätt upp sunda mål, förnuftiga löften. Börja med små steg. Sätt ut hållplatser längs vägen där du kan stanna till. Sätt upp delmål.  
 
Eller går nyårslöftena precis som du tänkt dig? Stanna bara till en liten stund. Se tillbaka på det du gjort. Sträck på dig. Var stolt. Vila. Samla krafter. Och se sedan framåt. Ta ett steg i taget, en dag i taget. Du är på väg framåt. 
 
Njut av de små vårtecken som kommer mer och mer. 
 
 
 Det här är en del i JHHs kalender 2015

Månadssammanfattning: Februari 2015

Det är rätt skönt att februari är en kort månad för februari hör inte till min favoritmånad på året. Februari brukar snarare vara månaden då jag trött och sliten.  Det här året är inget undantag men jag tycker att det varit lite enklare än tidigare år. Jag har nog friidrotten och mitt mål att tacka. Det gör mig motiverad att göra andra saker också (och inte bara jobb). Friidrotten har nog varit min räddning den här månaden. Återigen: jag är så tacksam över att få göra det här. 
 
Jag försökte samla ihop min träning för den här månaden men jag är totalt värdelös på att anteckna det numera. Jag för noggrana anteckningar under mina styrkepass men de övriga passen försvinner lite bland alla andra pass.  Men sammanfattningsvis så har februari ändå varit en bra månad rent träningsmässigt, något enstaka pass som inte riktigt blivit av, lite fler pass där jag varit instruktör än annars men inga pass som ställts in på grund av sjukdom eller skada.  Det känns väldigt bra. 
 
Jag har mycket att jobba på rent mentalt och då framförallt i friidrottsdelen. Det är mycket hjärnspöken och den här månaden har jag funderat ett flertal gånger att jag borde ge upp för jag inte är tillräckligt duktig. Jag har som sagt mycket att jobba med där och en del saker som jag behöver reda ut. 
 
Om man ser till halsont och trötthet vilket var något jag brottades med under januari så har det blivit mycket bättre. Jag har inte ont i halsen på morgonen, om det händer är det välla sällan. Jag känner mig visserligen väldigt trött men de dagar jag verkligen får till bra sömn känns det bra. Mycket utav det halsonda gav med sig när jag rättade till min sömn lite. Jag skall fortsätta hitta nycklar till att få rätt antal timmars Sömn och rätt mängd vila Under en dag. 
 
Mars kommer bli en liten mellanperiod. Jag kommer fortsätta precis som tidigare. Men tanken är att mars skall bli en månad där jag får landa. Det är mycket förändringar runt omkring mig just nu och jag kommer behöva tid att bara få lov att landa i det. Tanken är att jag skall öka min träning lite, jag vill få in lite löpning eller alternativt till löpning och jag behöver fokusera mer på rörlighet och liknande.  Men mars får vara månaden då jag förbereder mig inför ökningen och så smått känner på det. Inte Rusa. Inte stressa kroppen för mycket utan låta kroppen anpassa sig så att den sedan är redo för lite tuffare tag. 
 
Jag längtar efter att känna mig stark. Jag längtar efter att känna mig snabb. Jag längtar efter att hoppa långt. Så jag tar med mig det jag lärt mig under februari och går med nyfikna steg mot Mars. 
 
Nu är det inte långt kvar till våren är här på riktigt.