7 punkter varför min dag varit bra

 
1. När jag vakande idag kände jag mig bara lite trött och inte gräsligt trött. 
 
2.  Vi hade en effektiv,  skrattfylld, städande, rensande, viktig och rolig dag på i jobbet idag! 
 
3. Friidrottsträning. Alltid roligt.  
 
4. Innan friidrottsträningen var jag med på ett gruppträningspass. Det var också väldigt roligt. 
 
5. Vi åt hamburgare med sötpommes till lunch i dag. Så gott!  
 
6. Jag börjar nu känna att kroppen har kommit tillbaka i något vettigt läge. I går somnade jag relativt tidigt och sov bra och i kväll känns det som jag kommer kunna somna tidigt. Skönt!  
 
7. Har överlag en go känsla i kroppen.  
 
Så här hade det kunnat se ut på dagens gruppträningspass. Nu gjorde det inte det men det var den bästa bilden jag hade.

Tankar från den här dagen

Här kommer lite tankar från den här dagen. De kan vara något luddiga för jag väldigt trött. 
 
Tips: Jobba i reception någon gång i livet. 
I dag har jag jobbat lite receptionen i någon timma. Det där som jag jobbade med för sisådär 1 år sedan.  Jag har hoppat in någon eftermiddag efter det men nu var det länge sedan. Det var väldigt roligt att hoppa in. Att jobba reception på tex ett gym är perfekt om du vill ha kontakt med människor, det är socialt. Det är ett roligt jobb men som också kräver ansvar och ha koll på många olika saker samtidigt. Det är roligt för att det alltid händer olika saker, du vet aldrig vad som väntar dig. Jag var glad i kroppen när jag åkte från gymmet. Så dagens tips!
 
Upprepning lönar sig
När jag jobbade så insåg jag att vissa rörelser sitter kvar i kroppen trots att det var ett år sedan.  Till exempel när jag tog betalt så upptäckte jag, helt utan att jag  tänkte på det, att jag tog min högre hand för att fånga upp kassalådan som har en tendens att åka ut lite för mycket,  det är bara det att den inte är kvar på samma plats längre. Jag gjorde det flera gånger. Det man gör många gånger, det lär sig kroppen tillslut och kan sedan sitta kvar länge i kroppen. Så vill man lära sig något får man upprepa det gång på gång. Det kan man ta med sig i många olika lägen. Upprepning skapar mönster som tillslut görs utan att vi behöver tänka på det. 
 
Vikten av att trivas på jobbet
Det var som sagt roligt att hoppa in i receptionen idag och de slog mig hur viktigt det är att ha roligt och trivas med sina kollegor. Vi skrattar mycket på jobbet och vi gjorde det idag i receptionen. Det skall inte gå över till flams eller att jobbet inte blir gjort men att skratta ibland och få hjärnan att slappna av lite från stress. Att trivas på jobbet är för mig viktigt. Det blir tydligare och tydligare för varje dag.  Och just nu trivs jag väldigt bra, även de dagarna det är mycket och det beror nog just på de där med skratt och gemenskap.
 
Sömnen är avgörande 
Och så har jag tränat också och även om jag sov helt okej i natt (7 timmar) så märkte jag att kroppen fortfarande ligger efter i sömn för jag hade inte ork och att hålla koll på alla detaljer hela passet utan kände mig lite ofokuserad och orkeslös. Med andra ord: sömnen är viktig för att orka med tex träningspasset. Att äta bra, träna och sova bra är tre viktiga grundstenar för en hållbar vardag men kanske framför allt för att utvecklas rent träningsmässigt och fysiskt
 
Det har i alla fall varit en fin dag! Tack alla som gjort den här dagen fin :) 
Bild från 2014 då jag bland annat ansvarade för barnpassningen. Då ingick det att hålla koll på att allt var helt och snyggt. Där ibland spelen ;)
 
obs! Jag gjorde mycket annat också men just den här fredagseftermiddagen gick jag igenom spelen och det finns på bild.
 
Obs 2! Det ser ut som jag är brunett på bilden. Det var jag inte. Jag hade nog bara duschat precis innan jag började jobba.
 
Obs 3! På tal om hår; min frisyr har inte ändrats något på dessa 2,5 år. En boll/knut är helt klart det vanligaste jag har även idag.
 
Obs 4! Jag fattade aldrig det där spelet.
 
Obs 5! I det där spelet fanns det en bild som jag inte fattade var det var. De var tydligen Yoghurt och bilden skulle matchas med Y.
 
Obs 6! Ja, jag är väldig trött.
 
Obs! 7! Ja, jag tycker jag är ganska så rolig just nu.
 
Obs 8... godnatt. 

Lite sömnproblem

Jag har lite sömnproblem sedan en vecka tillbaka. Jämfört med de med riktiga sömnproblem eller de som har småbarn och knappt får sova något så är det ingen stor grej men det är ändå jobbigt. Jag är van vid min 7-8 timmar och jag behöver det för att orka jobba och vara hemifrån så pass många timmar som det blir när jag tränar. Nu blir det mer 4-5 timmar vilket är lite för lite. 
 
Förra veckan körde jag på med träning trots tröttheten men igår kände jag av yrseln igen lite mer ordentligt på morgonen så nu kände jag att nu måste jag ge kroppen möjlighet att slappna av. Att köra fys fram till klockan nio på kvällen fungerar inte för mig då. 
 
Så igår körde jag lugn träning och idag blir det en utav veckans vilodagar.  Jag har varit hemma och fyllt i färger i mina böcker och lyssnar på pod. Jag har försökt att stänga ute sånt som kan stressa mig och jag har försökt att inte tänka. 
 
Kroppen är trött, huvudet ännu värre och jag är trött hela eftermiddagarna  men när jag sedan väl skall sova är det precis som att det säger *klick* och så är jag klarvaken. Jag försöker bena ut allt som kan stressa mig/kroppen eftersom det för det mesta är kopplat till stress men kan inte göra så mycket mer nu. 
 
Vet inte riktigt vad jag vill komma med det här inlägget. Mest kanske bara skriva lite om min frustation att inte kunna sova och den lilla oron om att åka på den där yrseln igen. 
 
Nu skall jag göra mig i ordning för att sova. Får jag 7 timmars sömn blir jag lycklig.  
Min sysselsättning  i kväll. Jag är egentligen inte alls konstnärlig men tycker det är lite tillfredsställande att fylla i färger.