TRX-fredag: TRX Standing Roll Out

Det går fort nu mellan fredagarna, det känns som dagarna bara rinner iväg och helt plötsligt är det fredag och dags för TRX igen. Och eftersom det är fredag, igen, så är det dags för en TRX-övning igen (även om jag erkänner att det börjar tryta bland bilderna med övningar...det är dags att fixa lite nya). (Ett ypperligt tillfälle att öva teknik). Nåja. 
 
Dagens TRX-övning: TRX Standing Roll Out
 
Stå från fästpunkten med armarna i linje med axlarna. Luta sedan hela kroppen framåt, driv framåt och uppåt tills du inte kommer längre. Behåll hela tiden en rak kropp och stark mage. 
 
Vi snackar magmuskler nu. Och att slappna av i axlar (vilket jag tycker är svårt) och vi snackar riktigt mycket kontroll på kroppen. För lättare alternativ: Sätt ena foten framför den andra. Om man har fötterna bredvid varandra blir det lite tyngre. 
 
Jag gillar den här övningen för att man inte behöver ner på golvet för coreträning och jag gillar den för att det krävs mycket fokus att verkligen hålla kroppen rak, slappna av i axlarna och så får man lita på magmusklerna. Den kan bli riktigt riktigt tuff!
 
 
 

Nine to five

Det där med att jobba dag och träna innan var ju riktigt mysigt och något jag nog hade uppskattat om jag jobbat så. Men nu trivs jag bra med det jag har annars men kul att göra något annorlunda. 

Anledningen till att jag ville testa var just det att så många skriver om träning innan eller efter jobbet. Och jag kan liksom inte riktigt relatera eftersom innan jobbet antigen är typ vid 4 eller vid 14. Inte de där vanliga morgon- repspektive eftermiddagstiderna. Att jobba efter blir ju antingen vid 15 eller vid 23. Lite annorlunda jämfört med vad andra tränar. 

Nåja, nu är jag väldigt trött. Var seg på att komma ifrån jobbet, stretchade efter jobbet för jag har sån träningsvärk och kom hem vid sju. Har ätit och skall sova. 

Det skall bli så galet skönt att sova. På tal om 9 to 5 så är det fredag och TRX imorgon. Och för antagligen nästsista veckan blir det utfallsvarianter till 9 to 5, vågat jag vet men takten passar Perfekt. Kom vettja!! 11.30 :)

Nu vet jag en som kommer sova gott :)



Planerar morgonträning

Imorgon jobbar jag för en gångs skull en "normal" tid. Annars brukar det vara väldigt tidig morgon eller eftermiddag/kväll. Detta är något jag trivs bra med och ja, hittar på något sätt en rutin i det hela även om det är skillnad på att behöva gå lägga sig innan nio och sedan senare i veckan komma hem vid elva på kvällen.

Nåja, imorgon jobbar jag alltså som de flesta andra och när det kommer en ny tid blir givetvis den första frågan; hur skall jag få in träningen. Inser att efter jobbet innebär att jag behöver träna då de flesta andra tränar och nog för att jag gillar när det är mycket folk på gymmet men jag föredrar då att stå i receptionen eller ha pass. Att träna själv gör jag helst bland så lite folk som möjligt. Med andra ord: innan jobbet imorgon. 

Ler lite nu. Tänker hur barnslig jag är men ändå så vuxen. Jag har fixat i ordning frukost. Lagt upp kvarg i burk, fixat bären till. Lagt fram nötter och knäckebröd. Och riskakan så klart. Kokat ägg och hyvlat ost som jag sedan packat in. Jag har packat kläder och lagt fram träningskläder och överdragskläder. Jag har packat träningsväskan och satt påminnelse att ta med maten. Bilen är fixad och träningskortet på plats. Klockan är ställd och jag är taggad. 

Nu skall jag sova och hoppas jag hoppas att jag vaknar pigg och glad. Om inte så har jag disciplinen att lita på. Ler och tänker att jag är lite galen som gillar det här. Men ey, that's me :) 

God natt 

Så här kan det se ut när man kommer ut från träning. Helt okej skulle jag säga, helt okej.