Träning: Fredag 30 oktober 2009

Så var det dags för träning igen, den här gången i F-hus. Idag blev det träning själv eftersom L planerade att springa i backe och jag vågar inte riktigt det, än. Jag är lite rädd att baksida lår skall säga ifrån ännu mer. 
Så istället fick det bli lite egen träning.

Träningsupplägg:
Uppvärmning med ordentlig stretch
Serie: (2*40) 60, 80, 100, 120, 100, 80, 60)
Styrka
Fötter
Jogg
Stretch

Serien var tung idag! Jag är inte riktig van att simma och sedan dagen efter träna igen men jag hoppas det är sånt som kroppen och jag själv vänjer mig vid om ett tag. Men jag klarade mig igen det iallafall trots att det kändes tung och väldigt segt.

Styrkan gick också bra, då var jag nästan ensam vilket var mysigt men också lite ensamt (ojojoj, förändring :) )

Sedan passade jag på att ta lite häckgång när jag såg att det stod lite häckar uppe, inte så mycket bara som vana. Fötter och sedan avslutade jag kvällen eftersom det var dags att stänga.

Idag var det segt jag hade hoppats på lite mer energi men jag var lite lat men tog mig igen det som jag hade tänkt iallafall. Bra är ju det

JHH

Träning: Torsdag 29 oktober 2009

Efter att ha varit på ikea med syster och far i ganska många timmar samt städat mitt rum begav jag mig till simhallen nu ikväll. Och jag kan inte klaga att det tar lång tid att gå dit. Det tar max 10 minuter och då går jag långsamt. Det är rätt skönt att inte behöva åka buss i över en timma.

På torsdagar är det dessutom varmbad vilket är väldigt skönt eftersom jag annars tycker det är väldigt kallt. Dock är det grymt jobbigt att simma i varmare vatten.

Så till själva träningen;
Mål med träningen:
- Simma 1000 meter sammanlagt.

Eftersom bassängen är 25m lång så behöver jag simma 40 längder för att komma upp i de 1000m.
4*10 längder tänkte jag att det skulle bli.

Och ja. Jag klarade de 40 längderna men ojoj så trött jag var sedan. Mest i benen. De där serierna jag annars brukar köra på tisdagar annars de kändes nu överdrivet enkla. Det här tog musten ur mig!

Nu är jag verkligen trött i ben men också hela kroppen. Så det blir att försöka dricka mycket vatten (det är lätt att man glömmer det när man har simmat) och äta lite mat och sedan utnytja tröttheten och sova gott.

Träning får mig att må bra.
En härlig känsla att livet känns bra sprider sig i min kropp.

JHH

Hon borde få pris och jag är lite stel

Så var det dagen efter träning. Och jag känner mig stel och lite, lite träningsvärk. Vilket är konstigt, det borde vara mer, såsom vi tränade igår. 

Jag är fortfarande nöjd med gårdagens träning :)
Det känns bra att ha gjort det. Det besvisade lite för mig.

Och så till det där med rubriken. Jag sa det till L igår, att hon borde ha pris. För hon har faktiskt fått mig att börja träna med andra och så. Det trodde jag aldrig skulle gå. Hon är bra den där L :)
Det som är så bra med L är att hon är snäll, visar respekt och jag har fått stor tillit till henne.
Men hon kan också säga ifrån och nästan bli lite sur på att jag "fjompar" mig. Och det tycker jag är bra!!
Hon borde få pris den där L :)

Det är stod tid att sova nu.
imorgon blir det förhoppningsvis simma som gäller.
Det ser jag framemot :)

JHH