Ett år

För ungefär ett år sedan skrev jag mitt första inlägg om mitt drömmål. Jag hade då tränat med det nya målet i en månad. Jag hade skrivit ihop ett dokument med mina mål och tankar. Jag kommer ihåg pirret när jag skrev ut det här dokumentet, när jag gick upp för trappan till mitt rum, när jag satte mig i fåtöljen och skulle skriva på det (så jag verkligen skulle satsa ordentligt). Jag kommer ihåg nervositeten precis innan jag skulle skriva på. Jag skrev på och sedan la jag upp en bild på Instagram. Allt för att visa för mig själv att nu hade jag bestämt mig för att göra det här ordentligt. Nu var det officiellt. Jag hade startat vägen mot mitt mål. Jag kommer ihåg lyckan. Och jag kommer ihåg den där skräckblandade förtjusningen. Jag hade startat min träning mot mitt drömmål, det som jag i så många år hade drömt om.


Under det här år det här året har jag:
Gett upp.
Och kommit tillbaka. 

Det har gått ett år nu.
Och det som var nytt då har blivit vardag nu
Och det har varit mycket känslor för det är sån jag är.
Och jag har lärt mig vad jag är beredd att lägga ner för energi för att nå mitt mål.
Och jag har fått lära mig känslan av att behöva uppoffra för att komma närmre sitt mål.
Och jag har lärt mig vad jag tycker är viktigt i livet, vad jag värdesätter och vad jag behöver.
Och jag ser fram emot att skriva ett liknande inlägg om ytterligare ett år och se vad jag har lärt mig då.

 
 
 
 
 

Kommentera här: