Så nöjd med dagens träning

Startade denna fredag med träning med Henke. Och åååh vad nöjd jag kände mig efter passet. Passen med Henke brukar alltid kännas bra men idag kändes lite extra bra. Det känns så bra att någon som håller koll och jag slipper oroa mig för att det liksom blir fel, något jag kanske egentligen inte borde vara så orolig för jag har egentligen ganska så bra koll.Men att bara kunna fokusera helt och hållet på det man skall göra ger en helt annan känsla. 
 
Dagens höjdpunkt var helt klart att jag klarade 5x5 med armhävningarna. Kanske inte så märkvärdigt men jag tycker faktiskt helt ärligt (och ärlighet är ju uppenbarligen något jag är duktig på...typ senaste inlägget...) så tycker jag det är svårt både rent teknikmässigt och även styrkemässigt. Det är så mycket som skall klaffa för att det skall bli bra och flyta på. Jag får inte tappa tekniken för då går det inte. Men idag var det tydligen dags att testa det och ja, uppenbarligen så klarade jag det. Det känns grymt. 
 
Bjuder på en liten film (LÄNK) som jag la upp för över en månad sedan. Då kändes det som jag var påväg framåt. Kan alltså konstatera att jag kommit ännu längre på den vägen. Det känns skönt och klokt att ha en stark överkropp och  precis som starka (nåja snart i alla fall) ben. Och det känns också väldigt bra att kunna gå tillbaka och se filmer från tidigare och läsa mina tankar då (och se att utveckligen ju faktiskt går framåt). 
 
Utöver det blev det lite andra övningar och mycket prat.Det känns skönt att kunna bolla tankar och säga sådant som man tänker på angående träning och få höra synpunkter och åsikter. Jag börjar redan nu känna att träningsvärk i övre delen av ryggen efter pull downen börjar smyga sig på. Och jag misstänker också att baksida lår och ländrygg kommer göra sig påmind i morgon efter enbensmarklyften. 
 
Utöver träningen har det varit en skön dag. Jag har varit ledig. Har lagat mat. Varit ute en kort stund men hade inte ordentligt med kläder så det blev kallt. Så istället gick jag till biblioteket och satt där och läste och skrev lite. Uppskattar så det lugnet som finns på det här biblioteket och att komma hemifrån lite. Sedan har jag även pusslat och ja, bara tagit det lugnt. En skön och avkopplanda dag helt enkelt där jag laddad för morgondagen då det blir en heldag med utbildning. Skall bli galet roligt!
 
 

Kommentera här: