Att vara lugn är en fantastisk känsla

Precis ätit klart min frukost efter att ha gått en lien promenad. Jag gillar mina morgonpromenader (även om de har minskat något i antal det senaste). Tanken är egentligen inte träning eller tempo utan mer att komma ut, väcka kroppen till liv, få lite frisk luft. Och så smakar frukosten så mycket godare efter en promenad. 
 
Idag regnade det inte, var inte heller blåsigt utan egentligen var det perfekt väder för en promenad. Och när jag närmade mig slutet så kom även solen fram. Den där känslan av att jag gjort rätt val som gått ut en stund ökade ännu mer. 
 
Gårdagen var fantastisk. Efter träningen på morgonen kände jag mig på första gången på flera, flera dagar pigg. Och så var jag lugn. Att vara lugn är en fantastisk känsla som jag uppskattar mer och mer. Jobbeftermiddagen och kvällen var fantastisk med mycket skratt, härliga medlemmar och mycket träning (för de andra, jag själv njöt av at jobba i receptionen). 
 
Idag blir det halvledig dag med endast lite pass. Jag skall ladda upp inför en långhelg på jobbet (lång men inte alls jobbigt). Njuter av att känna mig pigg, glad, fräsch i kroppen och lugn. 
 
Hoppas ni får en (lugn) härlig fredag :)
 
Inte från idag utan från den där härliga och sista riktiga höstpromenaden. 
 

Kommentera här: