Året 2011


Så nu tänkte jag att jag skulle ge er mina svar på listan jag la upp. Det är samma frågor har dock ändrat till rubriker istället för själva frågan.

  • Nytt för år 2011
    Jag har aldrig köpt en kamera eller haft en systemkamera tidigare år. Jag har inte varit i Armeninen förräns nu i våras. Jag har aldrig tränat på sportlife tidigare. Jag har inte jobbat så mycket som jag gjort det här året. Kan väl säga att hösten 2011 var helt annorlunda från tidigare år. Höll till i Alingsås och jobbade.
  • Besökta länder
    Var i Armeninen i våras. Har lite inlägg om resan här. Vi mellandlandade i Wien och var där i flera timmar men det räknas inte eftersom jag inte lämnade flygplatsen. (Däremot träffade jag tjejen som jag bodde hos när vi där med tyskagruppen, det var trevligt!!)
  • Känslorna
    Våren var tuff i början men sommaren och hösten har varit kanonbra! Det är så svårt att känna sådant. Under hösten har jag längtat efter något som inte jag inte vetat vad det är. Men på något sätt har jag ändå känt lycka. Dessutom är det också svårt att kategorisera det där med glädje och sorg.
  • Tacksamhet
    Jag är tacksam för riktigt nära vänner som hjälpt mig. Jag är tacksam för att mina föräldrar inte har kickat ut mig ännu, jag hade aldrig klarat mig ekonomiskt. Jag är tacksam att jag valde att börja träna på sportlife - det har verkligen gett mig ljus i vardagen. Jag är tacksam för att jag fått jobba så mycket som jag gjort och att det har gått bra. Jag har blivit mer och mer tacksam för saker. Att få komma hem, slänga sig i soffan och bara slöa, att pussla, titta på film och göra andra saker. Sånt gör mig tacksam.
  • Spenderade pengar på...
    Kamera och träningskort. Ångrar jag mina köp? Verkligen inte!
  • Glädje under året
    Just nu lever jag i någon form av glädje. Jag känner mig så där lyckligt lugn. Efter det att skolan slutade så hade jag en bra sommar. Under hösten har jag blivit lugnare och lugnare, glade och gladare. Men vad det är som orskar detta? Ingen aning.
  • Lärdom från året
    Jag har lärt mig att saker och ting alltid löser sig! Det låter fånigt men är sant. "Gör det du kan och slappna sedan av". Att hela tiden gå runt och oroa sig är inte bra, har man gjort allt man kan så kan man inte göra mer. "Gör allt det du kan och lägg sedan resten i Guds hand, han har bra koll :)" Är också något jag har lärt mig den här terminen.
  • Det här vill jag minnas
    Jag vill minnas den där lugna lyckan, tacksamheten över saker och ting och mina vänner. Jag vill minnas timmarna på sportlife, över dagarna ute i stugan. Dagarna då solen sken. 1 juli då vi spelade. Den där kvällen då jag gick runt på ica och var helt salig. Barnens skratt och alla roliga kommenterar.