Förra årets icke-nyårslöften

Kommer ni ihåg förra året? När jag skrev ner en lista på saker som jag inte skall ha som nyårslöften med tanke på det kunde bli någon form av omvänd psykologi. Givetvis funderar ni nu på hur detta gick? Låt mig berätta detta för er.

Vi tar det punkt efter punkt så ingen viktig information går förlorad.

Inte äta chips:
Eh...jo men det har gått bra. Ja..om man räknar bort ett antal veckor här, lite chips där och ytterligare lite till chips en annan vecka.

Träna lagom mycket:
Sedan 1 januari har jag tränat sisådär 2650 minuter, sen att jag har fått sådana här kommenterar...det är en annan sak.

Städa rummet ofta:
Jo men visst! Det har gått strålande! Ja så länge de med allergier inte har varit i närheten av mitt rum och jag har fått lägga lite mer tid på att hitta saker, annars tycker jag det har gått utmärkt!

Sova tillräckligt mycket:
Kom igen, under hösten gick jag och la mig innan halv tio hur många kvällar som helst! Det kan väl ingen klaga på? Jag har faktiskt inget att tillägga här.

Sammanfattning;
Så. Hur lyder då sammanfattningen? Ärligt talat så tror jag inte det där med icke-nyårslöften fungerar. Och egentligen inte det där med nyårslöften heller.

Annat tillvägagångssätt;
Kan man inte istället, en gång och för all framtid lova sig själv att man skall ta hand om sig själv? Få i sig en lagom dos av chips, träning, städning och sovning. Ja, efter de mått som man tycker är bra för sig själv.

Resultat av det andra tillvägagångssättet;
Då skulle man nog kunna kasta lite utav de dåliga samvetet i återvinningen, som tar hand om det och omvandlar det till något bra.

2434