Vuxenpoäng? Eller är det tantpoäng?



Idag har det varit fortsatt fint väder (nej, än är det inte uttjatat) och (självklart) satt jag där i min stol virkade. Det verkar nästan lite som det är något HELT nytt, som om hela världen har förändrats för att jag har "börjat" virka. För när jag sitter där så kommer min bror ut och utbrister "VIRKAR DU?" och ser ut att vara jätteförvånad (Jonte som är här, frågar lite snällare, "går det bra?"). Och jag svarar snällt och trevligt att jag virkar (ja det är ju inte precis så att jag sitter där och låtsas att jag virkar).

Det går en stund och pappa kommer ut. "virkar du idag MED". Ja, vadådå? Vad är det som gör att det blir reaktioner? Kanske min hjärna som överdriver?

Själv tycker jag det är trevligt, jag är ute i solen och har något att göra och dessutom går det bra, jag vet både hur man gör dubbelstolpar och smygmaska och så vet jag hur man tar upp det man gjort...det där sista är jag nog mest erfarenhet av hittills. Men visst får jag några vuxenpoäng? (och kanske ett och annat tantpoängen)

1 Elin Jensen:

skriven

Vad fint :) Gillar också att virka i solen!

2 JHH:

skriven

Elin: tack :) jag tycker också det blir fint med tanke på att det är första gången :) ja, visst är det mysigt :)

Kommentera här: