Stolen står tom



Jag har ett "problem" när solen och det fina vädret kommer fram. Liksom många andra blir jag galen och tänker "åh jag måste vara ute varenda minut som solen är framme och jag skall bli brun" (trots att jag vet att jag bara blir röd) och jag skall sola, sola och sola lite till. Så fram med stolen och tanken att man skall sitta där i flera timmar. Men efter fem minuter... stolen står tom.

För hur roligt är det där egentligen? Fem minuter är max, mer klarar jag inte av att göra... ingenting. Sedan måste jag upp och göra något. Så jag får helt enkelt hitta på något när jag sitter där i solen. Och helt plötsligt så hade jag sådan lust att virka. Nej, jag skämtar inte. På riktigt,helt seriöst jag fick lust att virka. Så fram med garn och nål samt instruktioner. Mor min hjälpte mig och det gick ganska bra tills vi båda insåg att vi inte skulle klara av den"duken" jag valt från början. Så det var bara att börja om. Men någon gång kanske jag kommer göra något vettigt. Vem vet?


Ja, ni ser ju hur tom stolen är

Kommentera här: