För att få allt förklarat



Idag skulle jag ut på Äventyr med Maria och inför detta så tänkte jag att jag skulle testa min nya väska. Det finns de som klagar på mig att jag har med mig så mycket saker. Jag påstår varje gång att så är inte alls fallet.



Väskans innehåll. Ja, den gamla alltså.



Och så en förklaring på vad allt är.

Så, då skall vi se vad som inte behövs.
Hm, kanske den där pappret och namnskylten är lite onödig. Jag glömde lämna tillbaka den på lägret (får göra det nästa gång) och tänk, det kan ju faktiskt vara så att jag glömmer mitt namn (skämt!). Det där pappret är nog viktigt eftersom jag inte slängt det.

Glasögon, tampinger, nycklar och plånbok kan väl ingen klaga på? Hur skulle det gå utan detta? Solglasögon räknas också in där! Lika så med "körkortet", kan inte hjälpa att jag inte har körkortet  på riktigt, ännu.

Parraplyöverdrag, ja, var skall de annars vara? Sockar? Okey, kanske inte helt nödvändigt, kanske. Men nu när jag åker överallt så kan det ju hända att jag behöver det. Jag kanske inte har  på mig det och så blir kallt, eller hur?

Och så till medecinväskan. Den innehåller följande: Tabletter av oliak slag, tror jag. Tandkräm och tandborste. Handsprit. Salva, plåster (!!!!!). Ja, ni ser, vad skulle jag göra om jag får skoskav, ni vet ju, jag får skitont. Handsprit är skönt att ha med sig. Tandbortse tandkräm...nja, okey, kanske skall lägga ur det.

Någon skulle ju kunna säga "det räcker med en penna" Nej! blir mitt svar då. För! Igår satt jag och min bror i kyrkan och skulle anteckna lite, Mitt i allt så flyger delar från Jacobs penna iväg (den där pennan var förövrigt min...egentligen) och ja, då behöver han en ny, och det hade jag. (sån tur)

Det där magtabletterna är det bästa mamma har köpt till mig. Kanske lite överdrivet men inte en chans att jag inte har med mig dem!! och hårsnodd, med tanke på hur mitt hår ser ut nu för tiden, så ja tack!!

Då återstår bara cidern. Ja...hmm, okey. Jag glömde ta ur den igår. Jag brukar inte gå runt med cider i väskan, det blev så den här gången.

Se, det är ju alldels perfekt :)
1 Lovisa:

skriven

Johanna, du har alltså med dig paraplyöverdrag men själva paraplyet får stanna kvar hemma?!:):)

Kommentera här: