Nu börjas det



Nu är det här och kommer inte avslutas förrän i september, typ. Det gör ont ibland, det gör RIKTIGT ont då och då. Det är en kamp, en stark kamp.

Jag pratar om kampen mellan skoskav och Johannas fötter. Den är varje år och varar i flera månader. Det är en riktigt hård kamp. Ja, det är så sant så! Jag har jämt skoskav på sommaren och inte lite heller! Jag har börjat köpa eget plåster efter det att de började så smått muttras här hemma, speciellt under sommarmånaderna, att det aldrig finns plåster (nej..undra varför)

Hade man sett mina fötter igår (nu tog jag inget kort för jag tycker inte det är allt för trevligt att lägga upp bilder på fötter) så hade man sett att det var minst tre plåster på vardera fot. Just nu är iallfall två av dem i förebyggande syfte (det hjälper inte...men man kanju lossas iallafall) men på hälarna har jag redan nu skav.

Det jobbiga är att jag aldrig hittar något bra plåster, jag har testat mycket, till och med de där speciella skoskavsplåster, nej då! Det fungerar inte, inte det minsta. Utan det lossnar eller så går det igenom och ja. Vad hände med plåstrerna som gjorde så ont när man drog av dem och sedan lämnade ett märke?? Har de försvunnit helt?

Det skall bli intressant att se hur den här kampen kommer se ut i år. Då har jag iallafall något att göra i sommar...
1 Freddi:

skriven

Vilken fin bild överst i dina inlägg! :)

2 Jonatan:

skriven

Hej Johanna! :)



I fotbollen har vi en slags mjuk platta (med självhäftande tejp på) som man klipper ut i lagom storlek och sätter runt skoskavet! Man gör ett hål precis där skoskavet är också, det blir som en avbelastning! Har du provat det någon gång? :)



Ja förstår om du inte fattar vad jag menar, min förklaring är kanske sådär :p Men maila isåfall! :D

Kommentera här: