Utomhuslördag

I morse vaknade jag lite tidigare än önskat, hade behövt någon timmes sömn till men kände mig ändå pigg men framförallt frisk. 

Efter en lugn morgon med frukost, lite bäst i test och laddade träningsklockor åkte jag iväg för att köra dagens pass. 5 x150m backe, inte en jättebrant backe men tillräckligt för att bli trött. Intervall 1 och 2 var sega. Intervall 3 var grym! Kände mig så stark. Intervall 4 var jag trött pga intervall 3 och femman fick jag peppa mig igenom. Bra intervaller överlag! 

Hade tänkt köra lite styrka också men det var lite för mycket folk i rörelse vid utegymmet så jag avslutade efter bara några få set. Jag har noll bilder från detta men lovar att jag genomförde träningen! 

Efter detta åkte jag hem, fixade lite mat, packade och åkte mot stugan. Där väntade pappa, syster och lilleman. Vi skulle njuta av fika, sol och sällskap. Nu var det kanske inte klarblå himmel utan snarare ganska molnigt men det var ändå skönt att vara där! I dessa hålla-riskgrupper-friska-tider så höll vi oss på någorlunda avstånd från varandra och var bara utomhus. 



Jag var också där och för några minuter solen sken riktigt bra och då njöt jag verkligen av detta. Detta finns på ett foto av sämre kvalité men stunden där var verkligen inte av sämre kvalité utan väldigt värdefullt. Väldigt fint att träffa delar av familjen! Och fint att de alla är friska så att vi kan ses!! 


Efter detta åkte jag iväg för att ta årets första checkpoints. Hitta ut har äntligen startat i Alingsås. Var ute i 1,5h och hittade 6 st checkpoints. En skön stund där ute i skogen. 



Nu har jag ätit mat och skall nu förbereda inför earth hour och sedan tänker jag faktiskt sova för jag är redan trött efter att ha varit ute nästan hela dagen och dessutom är det en mindre timmes sömn i natt. 

Där har ni min lördag, den har varit bra. Jag hoppas er lördag också har varit fin!



Kommentera här: