Produktiv lördag

Vilken effektiv och produktivt dag jag hade igår. Jag till och med chockade mig själv med att ha energi och vilja att göra saker. Här kommer lite bilder från gårdagen: 
 
Jag vaknade lite efter halvåtta efter att ha sovit nästan 10 timmar. Det kanske inte var så konstigt att jag hade energi då. 
 
Jag passade på att åka och handla mat innan det skulle dyka upp för mycket folk i affären. Gick runt där jättelänge, förstår inte vad jag höll på med. Eller jo, när jag såg kvittot förstod jag varför. Så länge sedan jag handlade så mycket. Jag är ganska billig i drift i vanliga fall men inte igår. 
 
 
Och så bakade jag filmjölksbröd som såg ut så här när det var klart:
 
Åt frukost under tiden brödet var i ugnen.
 
Mitt i alla det här kom jag på att jag hade en tvättid också så jag fick samla ihop tvätten och springa ner till tvättstugan med. 
 
Började laga en vegetarisk lasagne. 
 
Och när den stod i ugnen passade jag på att ta en liten paus, äta lite av brödet och spela en omgång Yatzy. 
 
Sedan fortsatte jag med att städa, springa ner till tvättstugan och satte igång en soppa som skulle stå och koka en stund. 
 
Och slutligen fixade jag en kladdkaka då mamma och pappa skulle komma och fika och hjälpa mig att sätta upp ett duschdraperi. 
 
Mamma och pappa kom och vi åt upp mitt bröd (som jag egentligen hade tänkt att ha till soppan nu i veckan men det var så lätt att baka så jag gör en omgång till) och åt kladdkaka. Blev nästan klara med duschdraperiet, jag hade inte en passande skruvmejsel så vi kunde inte fixa det sista Och hade det trevligt tillsammans. 
 
När vi väl var klara packade jag ihop en kasse med mat och for ut till Hönö för att äta mat med syster och få träffa Lilleman lite. Det var en trevlig kväll även om liten periodvis var ganska gnällig men vi fick en liten stund när vi pratade, han och jag. 
 
Åkte från Hönö lite efter halv tio och var, som ni kanske anar, ganska så trött när jag väl kom hem. 
 
Idag däremot, är jag desto tröttare. Framförallt är jag väldigt trött i huvudet och även lite i kroppen. Jag liksom glömde av igår att jag inte riktigt är i form just nu och bara körde på så idag tar jag det lugnt, vilar mellan sakerna jag gör och försöker att inte vilja göra för mycket. En lugnare dag helt enkelt. 
 

Kommentera här: