Skidor!

Det var en vecka sedan vi hördes sist. Den här veckan som varit har inte direkt varit min bästa vecka, jag har försökt skriva men det har nästan blivit lite för personligt så jag har suddat ut orden. Men idag känner jag att det känns bättre så nu är jag tillbaka.  
 
Som sagt, den här veckan har varit lite motigt och jag har bland annat varit mycket trött. Varje morgon har jag längtat efter att få sova ut och vakna pigg så därför har jag hela veckan sagt till mig själv "på lördag får du sova ut". Men så kommer fredagen och familjen har diskuterat hur mycket snö vi har på de olika ställen vi bor på (de som bor längst ifrån varandra bor ca 6 mil i från varandra) och så skriver pappa "...skidorna finns här" och då blev jag så sugen på att åka skidor.... 
 
... och får den fanatiska tanken att jag skall åka relativt tidigt på morgonen så jag kan åka ut i lugn och ro utan så mycket folk. Och ställer klockan på 06. På en lördag? När jag är ledig? Och har längtat efter sovmorgon hela veckan? 
 
Ja.  
Så lite efter 07 i morse åker jag hemifrån mig, åker till mina föräldrar där jag äter lite frukost och fixar lite kläder och skidor och sedan lite innan halv nio är jag ute och åker skidor på golfbanan. 
 
Så här flera timmar senare har jag en skön känsla i kroppen (känner redan att träningsvärken är på väg) men absolut inte hela tiden när jag åkte för jag kan ju inte åka skidor! Alltså, jag vill inte förstöra en fin stund och det var verkligen jätteskönt att vara ute men det var också rejält jobbigt för jag har noll teknik och noll uthållighet men som sagt nu efteråt känns det fantastiskt skönt och det känns väldigt roligt att få ha åkt skidor en gång i år! Och jag önskar faktiskt att vi hade haft sådana vintrar så jag kunnat åka oftare, då hade det antagligen inte blivit lika jobbigt och jag hade nog tyckt det var riktigt roligt. 
 
Efter en timma på skidorna blev det fika och dusch hemma hos mamma och pappa och sedan hjälpte jag pappa lite med att köra saker till tippen,  tackade inte nej till middag och åkte sedan hem till mig.  
 
Ingen sovmorgon men en fin lördag! 
 
Så. Det var dagens berättelse, nu har jag skrivit i kapp alla ord jag inte skrivit tidigare under veckan. Nu skall jag dricka te och läsa en bok eller titta på serie... eller så kommer jag somna direkt. Det här med skidor tröttar ut den oerfarne. 
 
 
1 Emilia Sjödin :

skriven

Så mysigt med skidor!

Svar: Ja :) Det var väldigt mysigt :)
JHH

Kommentera här: