Årets första solbränna

Igår ringde pappa mig och frågade om jag ville komma till dem och äta kvällsmat och fira earth hour. Okej, jag vet inte om det kallas att man fira earth hour men ni fattar... jag tackade glatt ja till den inbjudan och sedan i eftermiddag har jag varit hos mamma och pappa där även min syster har varit. 
 
Igår släckte vi alltså ner och åt sedan kvällsmat till tända ljus med trevliga samtal och en omgång yatzy ( som jag vann! Viktig notis!) och vi hade de väldigt trevligt.  När de andra pratade om att gå och lägga sig insåg jag att det inte kändes så lockande att köra hem och dessutom lät det väldigt trevligt med våfflor och sällskap så jag stannade över natten.  
 
Idag har jag, förutom umgåtts med familjen, virkat med syster, tittat lite på vinterstudion,  ätit våfflor på altanen, tränat tillsammans med pappa och ätit mammas goda mat även suttit länge, länge i solen och läst en bok. Det var så skönt! Sol och lä och årets första (lätta) solbränna. Aaah,  det var så ljuvligt! Det känns så skönt med vår! Jag är så glad att jag stannade kvar här och fick njuta av denna fina dag på altanen! 
 
Här bjuder jag på lite bilder från idag som ni får titta på under tiden jag packar ihop mina saker och far hemåt.  Trevlig söndagkväll! 
 

Kommentera här: