Midsommarafton

Midsommarafton spenderade jag som sagt i stugan.Den här gången var hela familjen här i stugan, min faster och hennes man samt Helena kom också och firade tillsammans med oss. 
 
Som vanligt var det väldigt lugnt med mat, samtal (både djupare och mindre seriösa) fika, skratt och jordgubbar. Det mest händelserika var helt klart Mölkky-omgången. Det är vårt traditionsenliga midsommarspel sedan några år tillbaka. 
 
Mölkky är ett utomhusspel likt kubb men man i stället för att spela i lag spelar man individuellt. Man får olika mycket poäng genom att slå ner olika "kubbar". Och så finns det vissa regler som gör det lite mer krångligt, spännande,ovisst och helt klart mer roligt. Jag kan berätta mer om detta i ett annat inlägg. 
 
 
När vi spelade det här bestämde sig min bror för att det var dags att försöka förstöra lite för min lillasyster som låg i ledningen.
 
 
Först behövde syster få ner sjuan. Då såg min bror till att sjuan blev svår att nå. 
 
 
Sedan behövde hon få ner fyran. Då sköt han helt enkelt bort den också. 
 
 
Sedan vann min bror genom att de andra kastade ut sig. Grattis till honom! 
(Jag åkte ut halvvägs in i spelet...).
 
Efter detta gick vi in och åt mat, men det här jag ingen bild på men det var gott! Inte heller jordgubbarna har jag bild på men de smakade bra det också. Vid elva bröt vi upp och jag gick och la mig, trött men nöjd. En bra midsommar helt klart! 
 

Kommentera här: