Ett annorlunda god morgon

Vill börja med att berätta att jag är i stugan, det här skulle ha varit väldigt mycket mer lustigt om jag varit i min lägenhet. 
 
I morse vaknade jag på ett litet annorlunda sätt. Det som först måste fått mig lite mindre sovande, men ändå inte klarvaken, måste ha varit kvigan i kohagen bredvid. Hon brukar låta en del på nätterna, det har jag hört förut. Jag hamnade då i lite mindre djup sömn och efter ett tag blev jag medveten om att jag låg och lyssnade till ett ljud som är bekant men som, vänta här nu... 
 
...  det här ljudet skall inte var SÅ nära.
 
Efter en liten stund insåg jag att, just det, mycket riktigt, en utav fjolårskalvarna stod utanför mitt fönster och betade glatt. Det var alltså hans (eller möjligtvis hennes) ständiga tuggande jag hörde.
 
Pappa iväg kon från tomten och tillbaka till hagen, den kröp/trasslades sig bara igenom staketet och brydde sig inte alls om strömmen. (Jag hörde att pappa var någorlunda vaken ville förvana mina föräldrar att det eventuellt kunde springa på en ko om de skulle ut på toa.)
 
Efter en timme sisådär var ljudet tillbaka igen. Tugg, tugg, tugg, tugg... och ja, rätt igen, kon, som antagligen inte har så mycket att äta hos sig och därför gärna tar gräset som bjuds på vår tomt, var tillbaka. 
 
Den här gången tänkte jag gå ut och få iväg den. Går mot kon som inte alls springer iväg utan bara kikar upp från gräset och sedan står den och tittar på mig, mer nyfiken än rädd. Pappa fick snällt jaga undan den även den andra gången...
 
Kan säga så här; den lördagen har jag:
1. Endast fått 4,5 timmars sömn.
2. Lärt mig att jag tydlligen inte är så skräckinjagande för kor.
 
Det här bli nog en bra dag ändå!
Jag önskar er en fin lördag! 

Kommentera här: