Te i februarisol

Det har varit ytterligare en dag med sol. Jag gick ut en liten sväng men gick ganska snabbt in igen men bara för att koka upp vatten och hitta min stol. 
 
Jag kom nämligen på den briljanta idén att dricka te i solen. Folk i husen runt omkring kanske nu tycker jag är lite udda som drar fram en stol och sätter mig framför huset men som ordspråket lyder; en solbehövande tjej gör vad en solbehövande tjej behöver göra så tog jag helt enkelt fram stolen och satte mig i solen och struntade i vad de skulle tycka.  
 
Sol, en topp te och en bok blev en fin kombination! Det blev en stund där ute innan jag gick för att inte bli för kall, jag ville ju ha sol, inte bli sjuk. 
 
Tänk vad sådana här enkla saker gör en söndag ännu lite bättre. 
 
Fick ta med hela vattenkokaren ut. Insåg att jag inte har någon termos här hos mig.
Te som svalnade alldeles lagom fort.
Inte direkt den tjusigaste utsikten men det var sol och snö!

Kommentera här: