Elefantöronbebisar

I dag är en stor dag hemma hos mig. 

Inte nog med att min elefantkull blivit ännu större utan även: en utav mina förstfödda har fått egna ungar. Stort! 5 nya plantor har det blivit, 3 från moderplantorna och sedan 2 från den första kullen. 5 ungar har fått lämna mammas kruka och skall nu klara sig på egen hand. 

Vad är det du pratar om? Kanske någon undrar. Jo, mina elefantöron så klart! Utöver att jag numera har 13 plantor, i stället för 8, har även några av de tidigare ungarna fått levla upp en kruka, en av ungarna har nu till och med en vuxenkruka. Stolt! 

Okej, okej. Lite fjompigt, jag vet men det är tjusigt med växter och så känner jag mig lite mallig när de faktiskt förökar sig i stället för att dö. 

Nu skall jag gå å vattna alla mina elefanter och sedan städa (det sistnämnda har jag skjutit upp hela veckan men nu har jag inget val längre eftersom det är jord lite här och var). 


Hela kullen. De 5 närmast i bild är de nyaste. Alla kommer från någon av de två plantorna längst bak i bild. 

Kommentera här: