Lördag i stugan

I dag har jag och pappa varit i stugan något som jag inte hade planerat men däremot så visste jag att pappa skulle dit så när jag vaknade ganska så pigg i morse så tänkte jag att det kunde vara bra för mig att åka till stugan eftersom jag känt att det varit rätt motigt det senaste och jag varit extremt trött. Att vara i stugan är bra medicin! 
 
Det har varit en väldigt fin dag idag, varmt och skönt! Vi har tagit det väldigt lugnt men ändå fått gjort en hel del; utemöbler och hammocken har kommit fram och vi har även oljat några av dem. Vi har kört kylskåpet från det lite varmare  utrymmet där det står under vintern för att inte bli dåligt till köket där det står övrig ej kall tid och vi har monterat upp uteduschen. Dessutom har vi fått igång vattnet vilket är en liten process och pappa tyckte det var skönt att det verkade fungera bra och jag höll med honom - det är enklare med vatten än utan, som det så fint heter.  
 
Utöver detta har vi även fikat, ja, jag skulle säga att dagens starkaste insats har nog ändå vårt fikande varit! Vi kan säga att vi utnyttjade fikamöjligheterna väldigt bra denna dag! Detta tillsammans, sol, värme, gemenskap, fixande och fika, blev en väldigt fin och skön dag ute i stugan. 
 
Här kommer lite bilder från idag; mest på vårblommor för det gör mig glad och ja, bilder på utemöbler är väl kanske inte det roligaste. 
 
Stugan i vårsol. Längtar så tills det blir mer grönska där ute.
Första fikat för pappa och frukost för mig vid 09.20. Då var det fortfarande lite kyligt men fint. Sedan kom solen och vissa stunder gick jag runt i bara linne. Så skönt! 

En av trädgården tre vitsippor, det var den första vi hittade så därför fick den vara med på bild.

Kommentera här: