Att slänga eller inte slänga

I kväll har jag pratat med min syster i telefon, vi har bland annat bestämt att hon skall komma hem till mig på lördag. 
 
Till utseende kan vi vara rätt lika,  i vissa röstlägen och vissa kroppsuttryck kan vi också vara lika men när det kommer till vissa egenskaper - då är vi väldigt olika. Till exempel: Hon har inte svårt för att slänga saker. Jag sparar gärna på saker. Av denna anledning skall hon komma till mig på lördag, jag behöver få rensat bort lite saker. 
 
Så nu förbereder vi oss på olika håll, min syster och jag. Hon förbereder tålamodet och jag, ja... jag googlar.
 
"Bra saker att ha äggkartonger till", "argument för att spara presentpapper", "användningsområden för små mjölkpaket" (okej, det sistnämnda fick jag faktiskt mig själv att slänga...) 
 
Och så skriver jag kom ihåg-lista till lördag
  • Gömma servetter
  • Gömma anteckningsblock
  • Gömma kläder
  • Osv...
Lördag blir en spännande dag!  

Kommentera här: