Söndagen blev ännu bättre

Jag skrev ju i förmiddags att det hade varit en väldigt bra helg hittills och det har bara fortsatt så. Efter att jag hade skrivit klart förmiddagens inlägg satt jag och läste igenom lite andra utkast jag har, när jag sedan vänder mig om och tittar ut genom fönstret så ser jag att det har börjat snöat. 
 
Och jag vet att man inte behöver lägga upp eller skriva om att det snöar, det märker alla andra också men vet ni, jag blev så glad för jag har haft sån julfeeling det senaste och nu kunde jag liksom byta ut julkänslan mot vinterkänsla på riktigt. Så jag tog på mig den sköna underställströjan och de fodran tightsen, en varm tröja och vindjackan och gav mig sedan ut i snön. Jag som inte gått promenader på väldigt länge kom ut tack vare att det var snö. När jag kom in tände jag stearinljusen igen, fixade ytterligare en kopp te och satte mig sedan i fåtöljen, nerbäddad under filtar och tittade på vinterstudion. Så mysigt!
 
Den här promenaden gav mig lite extra energi så jag satt och tittade en bra stund men började sedan fixa med lite mat medan sprinten gick i bakgrunden. Klyftpotatis, tzatziki, kikärtsbiffar och vitkålssallad fixade jag och åt sedan detta till lunch och fick två matlådor på köpet inför veckan.  
 
Efter det var jag trött så då passade jag på att vila lite och titta på lite serieavsnitt innan jag tog på mig träningskläderna och stack till hallen och var med på familjepasset. Det var så roligt att vara med och jag kunde vara på nästan allt, mer eller mindre bra. Målet var bla att springa 2x10x60 m, jag tror nog jag körde i alla fall 10 st totalt och några av dessa kändes till och med helt okej. Det kändes inte bra men väldigt mycket bättre än jag trott att det skulle göra. 
 
Nu sitter jag här vid matbordet och skakar lite på händerna, min kropp är verkligen inte van vid att träna hårt nu för tiden. Jag försöker få i mig lite vatten och skall alldeles strax äta soppa, jag håller på för fullt och försöka rädda så jag i alla fall tycker att den är lite god. Det går sådär. 
 
Jag avslutar den här dagen och helgen så här och inser att den förstörda soppan är det enda som varit motigt den här helgen och det känns ju väldigt bra! Jag hoppas att ni har haft en trevlig helg!
 

Kommentera här: