Kvällens mattips

Tänkte bjuda på mattips, nämligen kvällens (och även resterande arbetsveckans) mat; En stor sallad med isbergssallad, bladspenat, tomat, avokado och salladsost samt en "risbladning" på råris, broccoli, zucchini, morötter och fetaost. Till detta åt jag även halloumi. 
 
Jag är inne i en sådär period när jag inte vet vad jag skall äta och egentligen in är sugen på något men gör det bästa för att få i mig mat, därför blandade jag hej vilt idag. Resultatet blev riktigt gott!  
 
Jag började med att koka ris (jag tycker råris är godast för det torrt och gott). Efter det stekte jag halloumin och under tiden den var i pannan gjorde jag i ordning sallanden.  Slutligen värmde jag broccoli,  zucchini och morötter i stekpannan tills det var mjukt, då fyllde jag på med riset och slutligen salladsosten. Detta värmde jag tills salladsosten smält lite. Det blev väldigt gott! (Och väldigt mycket ost). Till och med broccolin som jag i vanliga fall inte tycker är supergod rå eller kokt blev god. 
 
Det här kommer nog räcka till lunch både torsdag och fredag.  Då kommer jag värme halloumin och risbladningen och äta med salladen till.  
 
Så det var dagens mattips, önskar en trevlig kväll!  
 

Kommentera här: