Vykort från Mariestad

I dag ringde Helena mig och hade frågor kring ett vykort jag skickat till henne henne augusti sommaren 2015. Jag och pappa var då på en lite tripp till Mariestad. Jag och Helena tycker båda två att vykort är underskattat och givetvis är något man skall skicka till varandra när man är ute och reser. Jag minns till exempel att jag fick brev/vykort från London när Helena jobbade där och jag har nog fått vykort både från olika länder i europa men också från länder längre bort när Helena har varit ute och rest (kommer dock inte ihåg vilka länder...). Själv reser jag inte så mycket men en tripp till Mariestad räknas ändå som ett tillfälle när man skall skicka vykort. 
 
Så måndagen 17 augusti 2015 klockan 12:58 har jag skrivit ett vykort till Helena. Ja, dag, datum och och klockstad står tydligt skrivet (man kan säga att vi är vykortproffs, jag och Helena). I min text berättar jag om tåget som tagit oss dit är lite speciellt eftersom det inte har någon strömtillförsel och att kyrkklockorna spelade "den blomstertid nu kommer" två gånger klockan 12. 
 
I dag har jag och Helena diskuterat gällande detta vykort och även läst på lite om Mariestad och kommit fram till att Mariestad är ett väldigt underligt ställe att åka till och spendera en helg dag i under sin semester (jag skyller helt och hållet på pappa...det var hans idé och jag tyckte det mest var trevlig att umgås med honom). I alla fall så tänkte jag skriva ett inlägg om Marie men när jag väl börjat så inser jag att jag inte kan skriva så mycket mer än det ni kan söka på internet (varsågoda bara att söka på...) däremot tänkte jag bjuda på lite bilder från den där dagen för det vet jag att jag inte har gjort och det vet jag störde mig lite då men nu har jag en anledning att lägga upp dem
 
Så här gott folk, här kommer nu lite bilder från Mariestad tagna 17 augusti 2015. 
 
 
 
 

Kommentera här: