Vad lite sol och blå himmel kan göra

Jag hade en sån där mysig hemmaeftermiddag- och kväll igår. Jag tränade ute när det fortfarande var sol och fick ihop ett pass där benen fick jobba lite och pulsen steg något.

Efter gick jag bara runt hemma. Plockade i ordning och rensade bland papper som låg framme samtidigt som jag lyssnade på pod. Spelade piano. Dammsög och städade över det sista. Det var så himla skönt att sedan titta runt i lägenheten och se att det var städat och fint. Jag älskar den känslan (önskar även min stökiga sidan kunde förstå det).

Det låter nog som en lite tråkig kväll men känslan jag hade i kroppen var ljuvlig. Att inte känna stress över att det är stökigt eller att jag har massa saker att göra hemma. Känslan att för en liten stund vara stressfri inifrån och ut.

Att sedan krypa ner i en nybäddad säng, nyduschad, nyäten (spännande ord), nyflätad och nytandtrådad var också väldigt fint. Jag kände mig så nöjd med den här dagen; tänk vad sol och blå himmel och en städad lägenhet kan göra.

I dag däremot tar jag det lugnt. I dag är kroppen trött och ganska tung så det blir lite extra vila.
 
Önskar er en fin dag. 
 

Kommentera här: