Sammanfattning av vecka 12

Jag gillar mina sammanfattningar av veckorna så även om jag skrivit mycket den här veckan kommer det en sammanfattning i dag. 
 
Veckans positiva känsla: 
Vår! Det är skönt med de där dagarna med sol och lite värme. 
 
Veckans pulshöjning: 
Måndagens träning. Skall bli kul att se om kroppen pallar lite hårdare träning i några veckor. 
 
Veckans hemma-känsla:
Det var träff i kyrkan idag och det mesta var som det var för sisådär 10 år sedan. Fint och verklign hemma på något sätt. Fint att ta fram minnen och inse djupet och värdet i det. Fint att få det där jag inte får så ofta nu för tiden,  även om jag har svårt att förklara vad >>det << är.
 
Veckans lilla oro: 
Det har börjat "tjuta" i min öron då och då. För två veckor sedan hände det en gång och jag reagerade på att det var första gången på väldigt länge. Den här veckan har det hänt flera gånger och i dag två. Egentligen är det inget farligt mer än att det var som hände när jag hade yrseln förra året. Jag får helt enkelt vara lite mer uppmärksam på varningssignaler och försöka låta bli stress. Det hela är alltså stressrelaterat. 
 
Veckans problem:
Sömn!  Eller snarare att somna. Jag brukar sällan ha svårt att somna. Jag har mina knep (ljudbok /film) men den här veckan har det inte gått. Jag har varit uppe i varv så jag har inte kunnat somna även om jag varit trött. Detta är nog anledningen till yrseln (se veckan oro)
 
Veckans läsare: 
Ni! Fick faktiskt många kommentarer i dag att det är många som är inne och läser här.  Det glädjer mig! Det glädjer mig att ni läser och att ni berättar att ni läser! Jag hoppas det här är en plats där ni känner att det här är en plats av vardag, att det både får vara upp- och nedgångar i livet och att allt inte behöver vara perfekt hela tiden. Och tack för att ni står ut med alla mina tankar och mina känslor! Jag är glad att ni hänger här :)
 
Veckans premiär:
Jag har haft min minst somriga sommarklänning på mig idag så premiär för klänning (de andra får allt vänta ett tag till). Och premiär av solhatt som jag tycker är skönast att bära när man sitter i solen.  Och så har jag även premiärsovit i solen, så skönt! Satt i dag ute fram till halv sex innan solen försvann från altanen. Fina premiärer den här veckan. 
 
Veckans lycka: 
Bland annat när kroppen svarade på övningarna i måndags och att jag, tack vare träningsvärken, kunde inse att jag nu jobbar med en del andra muskler än tidigare och då är det alltså numera musklerna som SKA jobba som jobbar. Glädje över utveckling! 
 
Veckans googling: 
Varför Johannes brandstation heter just Johannes.
 
Veckans lärdom
Johannes brandstation heter just Johannes för att det ligger på samma ställe där Johannes och Jakobs församlingars fattighus. Av samma anledning heter Katarina brandstation just Katarina.  
 
Veckans frågan:
Varför fick Johannes brandstation just namnet Johannes och inte Jakob? Eller både Johannes och Jakob? Hade visserligen varit jobbigt med dubbla namn men varför blev det Johannes av de båda. (Får bli nästa veckans googling) 
 
Veckans antal träningspass:
7 st på 5 dagar.  Körde dubbla träningspass i måndags för att hålla mig vaken och dubbla i torsdags för att jag in kunde välja. I vanliga brukar jag inte räkna dubbla pass om de flera timmar mellan men den här veckan gör jag det. 

Kommentera här: