En helt vanlig torsdag med JHH

Förra veckan såg jag både i mitt instagramflöde och i mitt bloggflöde inlägg/bilder där man fick följa personen under dagen. Jag tyckte det var roligt att läsa och tyckte det kändes som en bra idé att sno. En del la upp det genom att ta ett foto varje timma och lägga upp och någon anna skrev om vissa tidspunkter under dagen. Jag kommer mer köra upplägget "oregelbundet" då bilderna varken är tagen varje timma eller med samma mellanrum men det är bilder från denna torsdag. 
 
Klockan 06.00
Klockan ringer och jag inser att jag varit lite väl ambitiös med tiden denna morgon och dessutom redan har jobbat väldigt många timmar den här veckan så jag bestämmer mig för att ligga kvar en stund i sängen. Skrollar igenom instagram och facebook och läser lite bloggar. Faktiskt riktigt mysigt. 
 
Klockan 07.29
Har kommit ut till bilen och konsteterar att det är skönt att inte behöva skrapa rutorna. Åker på mot jobbet. 
 
Klockan 08.02
Har varit på jobbet en stund, börjat jobba kolla igenom lite saker för dagen och gjort en kopp te. Jag dricker inte te varje morgon utan mer när jag fryser och är kall alterntivt när jag känner mig väldigt lugn (?). 
Klockan 09:57
Har jobbat på bra, har ett bra flow, det är en bra arbetsdag! Försöker komma ihåg att dricka vatten då jag känner mig lite trött i kroppen. 
 
 Klockan 12.31
Tar kort på dagens lunchlåda. Kommer på det först när jag har cirka 1/3 av matlådan kvar. Sprider lite spenatblad på toppen för att bilen skall bli lite finare i alla fall. Maten var godare än den ser ut, det är en typ av lasagne på zucchini, aubergine och jag tror även att det var svarta bönor i denna men är inte helt säker. Jag har även hällt på en hel del tacosås för att den blev så tror annars. Lite fetaost är det på också. Har i alla fall en mycket trevlig lunch med mycket skratt tillsammans med härliga kollegor. 
 
Klockan 16:45
Har kommit från jobbet och tar en snabbsväng på Ica. Se bara hur fort det gick...
 
Klockan 16:56
Är väldigt nöjd över mitt val av sko till och från jobbet denna dag. Perfekt med stövlar när det är blött... det skvätter så mycket på benen då. 
 
Klockan 17.30
Har varit hemma i ca 25 minuter och på denna tiden hunnit laga lite enkel mat. Ris, spenat, tomat och sojabönor tillsammans med halloumi. Perfekt och enkelt innan träning. Smakade bra också! Sitter en stund och bara kollar igenom telefonen, bläddrar igenom en nyinköpt bok och bara vilar mig en liten stund innan jag åker mot träningen. 
 
Klockan 18.15
Startar träningen med 30 minuter foamroller. 
 
Klockan 19.27
Träningen pågår för fullt. De andra har hoppat lite över häckar och jag har sprungit några korta intervaller och fokuserat en helt del på min baksidor som jag har träningsvärk i. Tar upp telefonen för att filma ett hopp som jag skall göra ut i mattan. Passar på att ta ett foto samtidigt. 
 
Klockan 21:13. 
Äter kvarg med värmda jordgubbar och cashewnötter. Har varit hemma sedan ca 20.30. Har packat väskan för morgondagens morgonträning. Fixar lite annat här hemma, bläddrat ytterligare lite i den där boken och bara tagit det lite lugnt. 
 
Och nu skall jag alldeles strax gå och lägga mig och sedan är min torsdag slut. 
Det blev kanske inte några superbra eller spännande bilder men mycket mer än så här händer inte i mitt liv just nu men jag trivs väldigt bra även om jag ibland kan vara lite trött där mellan jobbet och träningen. 
 
Önskar er en fin kväll! 

Kommentera här: