10 bilder jag inte kommer radera

Håller på att gå igneom bilder på mitt SD-kort på telefonen. Mobilen har krånglat det senaste och det har fått mig att inse att jag nog kanske behöver gå igenom alla över 800 bilder och filmer som jag har på minneskortet. 
 
Jag har ofta svårt att slänga saker, bilder inkluderat. Jag tänker att jag kommer att behöva det i framtiden och att det kommer gräma mig om jag inte sparat bilderna. Detta innebär att jag som sagt har massvis på telefonen och en dator överfylld av bilder (säker med flertalet dubletter). Någonstans, innerst inne så önskar jag att bloggade mer då jag tycker om att skriva och dela med mig och då är bilder bra. Man kan helt enkelt säga att jag förbereder mig inför detta (inte sant (bara nästan) det är mer en bortförklaringa. Nåja, jag tänker att när jag får tid (???) så skall jag gå igenom 10 000(?)-tals bilder som jag har sparat och bara spara de som är väldigt fina, praktiska eller ger väldigt fina minnen...Grejen är den att jag skulle kunna komma på ett (enligt mig) bra argument för varför jag skulle spara nästan alla bilder till och med de som är lite suddiga ("tanken var ju god..." typ) så det här är ett mycket större projekt än man kan tro. 
 
Idag tänkte jag bjuda på en del av de bilder som jag i kväll har valt att spara och skriva en kort kommentar till varför. En del är självklara att spara och en del... kanske för andra inte är lika självklara.
 
Blåbär...säger ju sig självt. Går inte att radera. 
... Det är ju ändå sommar. 
Nästan allt som har med stugan att göra sparar jag. Det är för mycket kärlek på något sätt. 
Bilder på pussel är också en såndär sak jag inte kan ta bort. Jag hade kanske kunnat förstå om det enbart var bilder med färdiga pussel (typ som bevis) men en sån här bild hade jag tyckt var jobbiga att radera. (Jag blev klar med pusset...)
Bilder från farmors bregravning. Kanske inte den finaste bilden men det känns ändå självklart att ha den kvar. 
Te och en bok. Alltid en bra kombination. Oavsett. Såklart sparar jag denna bild. 
 Den här dagen minns jag fortfarande. Jag kom hem från jobbet, var hungrig och skulle iväg på träning. Så skönt att bara ta fram maten och värma den. Och gott var det ocskå...
Det är något med den här bilden som gör att jag tycker om det... kanske för att den lilla tallen är så söt?  (Ja... ni hör ju...)
En sån här bild tar man bara inte bort...

Kommentera här: