Svettig och skön fredagskväll

När jag gick ut genom dörren från jobbet idag var det varmt, en helt annan luft än när jag gick in på jobbet i morse. Det doftade fuktig sommar och jag fick sommarkänslor. 

Hade planerat att träna men var inte alls sugen på det men eftersom jag skrivit ner exakt vad jag skulle göra kände jag att jag inte kunde banga. Åkte till gymmet och körde passet. Det var mycket vilja idag! Dels för att jag var seg men också för att det var väldigt varmt.  Kämpade och kämpade och lyckades ta mig igenom passet med två stora femmor (se inlägg från 1 juni, punkt 2). Efter passet var jag som en dränkt bäver. En go känsla! Känslan av stolthet och trötthet är en fin kombination. Det skapar mersmak. Åkte från gymmet - trött men nöjd. 

Hemma hann jag precis dra ut markisen innan regnet kom så nu sitter jag under den och då och då kommer det ett lätt regnfall som smattrar mot markisen. Fåglar sjunger, det är fortfarande varmt och om regnet inte ökar blir jag nog sittande här en stund.

Det är inte alltid som det behövs mycket för att hitta de där stunderna. I kväll behövs det inte ens sol, bara lite värme i luften. Det är ingen speciellt vacker kväll men ändå är det skönt.. Det är så jag försöker njuta av sommaren - njuta av det lilla, lite varje dag. 

Kommentera här: