Det skall vara perfekt...eller?

I kväll känns det så bra! Jag har gjort det jag behöver göra, med en gång. Jag har inte skjutit upp det till senare eller till i morgonbitti utan fixat sakerna med en gång. Jag upplever annars att jag är väldig stökig av mig och att det är saker överallt, det är så det blir när jag inte gör saker med en gång och sedan hela tiden får hitta en snabblösning på problemen som uppstår.  

Egentligen, innerst inne, är jag en sådan person som vill att saker och ting skall vara perfekt men jag är också väldigt lat. Den här latheten kan jag tycka är väldigt jobbig. Att vilja att saker skall vara perfekta och att vara lat, det rimmar helt enkelt inte. 

På ett sätt kanske den här latheten är bra, för saker behöver inte vara perfekta hela tiden, men när latheten tar över... då blir det jobbigt för då blir det så stökigt. I kväll har jag fixat allt jag behöver göra och jag har gjort det med en gång så nu behöver jag inte stressa klart med saker innan jag skall sova och jag behöver inte heller stressa i morgonbitti. Det är en väldigt skön känsla!  

"Skön", lugn och ostress är tre känslor jag uppskattar väldigt mycket och verkligen njuter av när jag upplever dem. Så nu skall jag gå och lägga mig med dessa känslor, det känns väldigt bra. 

Person som kan gå och lägga sig med känsla av att ha gjort saker med en gång

Kommentera här: