SM-veckan: simhopp&friidrott

I dag har jag varit i Borås och SM-veckan. Först tittade jag på simhopp, det var roligt att se då jag inte sett detta live tidigare, dock var det bara kval och inte jättemånga deltagare så det tog slut ganska fort men helt klart kul att titta på.

Eftermiddagen har jag spenderat på Ryvallen där lag-SM i friidrott gick. Kul att titta på friidrott och bra inspiration. När jag tittar på friidrott live är det sällan jag kan berätta efteråt vem som vunnit och vilka resultat det blivit, jag kan nämligen bli så fäst vid detaljer så jag alldeles glömmer av helheten men jag antar att jag ser på det som inspirerar mig och jag tycker är roligt. 

Jag tycker SM-veckan förövrigt är ett roligt och bra koncept och kommer det tillbaka till Borås, där det varit även tidigare, eller någon annan närliggande stad skall jag absolut besök det fler dagar och fler sporter!  Så länge får jag titta på sändningarna på SVT play, det verkar som att det finns möjlighet att titta på det fram tills december i år, perfekt att ha på bakgrunden när man grejar (om man är spoetnörd). SM-veckan är ju nästan som OS ju! Många sporter, många timmars tittande och alldeles sportigt ljuvligt. 

Ja, ni vet att jag tycker om sport. Därför känner jag mig nu SÅ nöjd och SÅ trött. Så god natt och på återhörande. 

Kommentera här: