Aprilkväll i stugan

Det är ofta jag skriver att jag har det bra men ärligt talat så behövs det inte mycket för att jag skall känna att det är bra och just därför kan jag ofta säga/skriva att det är bra. I kväll sitter jag, njutandes, i en av fåtöljerna i vardagsrummet i stugan och har en filt över axlarna och solen i ögonen. Mer än så behövs inte. 
 
Jag kom ut till stugan vid 16-tiden. Precis när jag svängde av vägen för att köra upp för backen till stugan så började det regna och sedan dess har det både regnat, varit sol och snöblandat regn, lite, lite hagel och mulet och sedan sol igen . Aprilvädret håller alltså i sig. Trots detta väder har det ändå varit en mysig eftermiddag där jag och pappa har jobbat lite ute i trädgården (mamma rättar prov). 
 
Nu är det skönt att vara inne, längtan efter sommar och varma sommarkvällar gör sig påmint. Att sitta ute och äta kvällsmat eller fika en ljummen sommarkväll är fint, fast det går bra i kväll också. Aprilkväll i stugan har sin charm också.  
 
Önskar er en trevlig kväll. 
 

Kommentera här: