Måndagens lunchtips

 
Hade absolut noll lust att laga mat inför lunchen i morgon och genom min (oskriven) regel att jag bara får köpa lunch en gång per vecka (vilket jag gjorde i dag) behövde jag fixa något i kväll. (Visserligen köpte jag lunch flera gånger förra veckan så det går att bryta mot den... men inte flera veckor i rad.)
 
Så, hur löser man det då? Jo jag öppnar frysen och väljer två påsar, öppnar kylskåpet och väljer lite annat och där var jag klar typ... nästan...
 
Kyckling, bulgur (det är vad det är i de gröna påsarna), bladspenat och lite gurka. Och så en sväng till affären i morgonbitti för att komplettera med ytterligare lite grönsaker och där var den lunchen fixad. 
 
Det är sådana här kvällar jag är tacksam att jag alltid ha lite färdiga påsar med mat i frysen så det bara är att mixa. Det få bli måndagens tips; portionspåsar med till exempel kyckling och bulgur i frysen. Löser de flesta lunchproblem. 
 
Med detta sagt skall jag nu snart försöka sova ty i morgon behöver jag vara pigg och effektiv. 
 
Det är ju inte direkt den roligaste bilden men hellre en tråkig lunch än ingen lunch alls som ordspråket heter. 

Kommentera här: