48 punkter om JHH just nu

Jag läste ett inlägg idag av onekligen, det är ett inlägg med 100 punkter om henne. Jag tyckte det var så mysigt skrivet så jag tänkte hänga på det lite, fast inte i hundra punkter utan lbara ca hälften och kanske mer, ja bara allmäna punkter (om mig typ). 

  1. De senaste dagarna har bara rusat fram. Efter två ögonblick är det lunch och lunchen hinner jag precis svälja ner innan det är dags att gå hem.
  2. Det är kul att jobba nu, utmaningar och nya saker fortfarande men roligt. Och så hinner jag få gjort lite jobbsaker också, faktiskt. 
  3. Nätterna går rysligt fort, hinner knappt blunda innan jag måste gå upp.
  4. Men sover bra, det gör jag.
  5. Idag har jag vattnat mina blommor, jag har 7 stycken. De är noga utvalda när jag köpte dem så de inte behöver så mycket vatten, då hade de varit döda nu.
  6. Och så har jag en kruka med plocksallad som står mitt i fönstret. Den dricker och dricker och dricker så mycket så jag måste fylla på med vatten varje dag.
  7. Det klarar jag faktiskt av, den ser så ledsen ut när jag inte vattnar den.
  8. Jag har tränat lite också, friidrott i måndags, lite styrketräning med pappa igår och idag PT-träning med fokus på mina griniga muskler på underkroppen lite glada och styrka för överkroppen.
  9. Solen skiner i kväll, det gör den på kvällarna för det mesta, det är väldigt vackert utanför mitt fönster på kvällarna men jag får sträcka mig lite för att se det och det blir aldrig bra på kort men fint, det är det.
  10. Det har börjat blåsa nu. Det gjorde det förra sommaren också, det minns jag. Jag minns att det var så kallt en morgon i juli så att jag tog vinterjackan för det var det enda som tog bort vinden så där halv sex på morgonen.
  11. Läste i dag på min blogg att för ca 1 år sedan gav jag upp mitt mål (men sen började jag om igen). Jag minns hur jag mådde då, hur mycket prestationsångest och frustration jag kände.
  12. Nu kan jag bara känna frustrationen ibland men oftast känns det ganska bra, jag har ett annat förhållnadssätt nu.
  13. På tal om träning skulle jag behöva en sponsor som betalar min träning, det är dyrt, särskillt när man får andra utgifter.
  14. På tal om utgifter har jag har köpt kläningar som jag sedan provat och sedan skickat tillbaka. Tanken är att jag skall bära en klänning på min systers bröllop, det går sådär.
  15. Det finns en risk att jag kommer i träningskläder.
  16. Eller naken.
  17. Eller inte! Obs!!  bara skämta till den som fick panik. (min syster typ).
  18. Ärligt talat så skulle jag aldrig dyka upp naken.
  19. Aldrig någonsin.
  20. På tal om min syster så hade vi möhippa för henne i lördags. En riktigt rolig dag och mitt systerhjärta slog dubbla volter av lycka för denna tjej. Älskade syster. 
  21. Vi var änglar. Elins skyddsänglar, tyckte det passade bra. Och kanske ännu bättre de gånger jag fick ställa mig långt ifrån för att inte gå fram och säga väl valda ord till de som ifrågasatte henne för hon var ung. 
  22. Då kände jag hur hela storasyster hjärtat blev frustrerat och bara ville gå fram och skydda och ge dem onda ögat. 
  23. Men det gjorde jag inte för jag vet att hon klarar sådana situationer själv. 
  24. Den senaste tidens brölloppsplaner har satt griller i mitt huvud. 
  25. Jag trivs ofta bra med ensamheten, har ingen störra bekymmer med det men nu, nu kan jag ana att jag så smått börjat sakna det där som de har, tvåsamheten. 
  26. Den tanken slår mig ibland, det är nästan så det stör mig. Det förstör ju hela min världsbild.
  27. Av mig själv. 
  28. Folk har sagt att det är en mognadssak. Jag tycker jag är mogen.Och klok. 
  29. Jag har bara lite svårt att för tillit på det allra djupaste. Lite för många stängda dörrar dit ytterst få når.
  30. Även om jag är öppen med mycket är just tilliten den svåraste dörren att öppna.
  31. Jag tycker det är svårt med tillit.
  32. Jag tvivlar oftast på tillit.
  33. Ibland är det bara min familj jag litar på. Det går i perioder det där. 
  34. Kanske har jag börjat lita lite mer på folk det senaste.
  35. Det kanske har gett sina konsekvenser. 
  36. Snart skall jag plocka i ordning i den här lägeneheten ty saker sprider ut sig precis som de inte har någon annanstans att vara men det är inte sant.
  37. Ärligt talat så beror det på att jag är slarvig och lat.
  38. Märkte ni hur jag snabbt bytte samtalsämne där?
  39. Jag saknar att spela piano nu, hade gärna grottat ner mig i ett klassigt pianostycke nu under sommaren.
  40. Jag önskar jag hade mer tid att gå i bokskogen och njuta. Jag försöker avsätta tid till det men det går sådär.
  41. Jag var hemma hos mamma och pappa igår och hjälpte dem att trimma i trädgården. Jag gillar att vara ute i trädgården och jobba. Ibland i alla fall, så länge det inte är krav.
  42. Jag vill ha ett litet hus lagom långt ute på landet med en liten trädgård, lite rabatter och land att odla i, lite gräs att klippa och fina promenadstiger.
  43. Jag har jordgubbssmak i munnen efter att ha ätit färska jordgubbar.
  44. Jag gillar sommaren, bland annat på grund av jordgubbarna.
  45. Jag kör volvo just nu, det är pappas bil. Ibland glömmer jag av att det är pappas bil jag kör och gasar jättemycket för min bil är så seg, då sticker pappas bil iväg som om det var värsta dåren som körde. Men det är det inte, det är bara jag som inte lärt mig riktigt hur pappas bil fungerar. 
  46. Det är ganska så kul att kunna dra på lite, min bil hade knappt någon motor så jag kunde inte dra på. 
  47. Nu skall jag plocka i ordning, jag nämnde det innan men nu är dags. Det är det roligaste som finns!
  48. Eller inte.
Bild på bokskog som jag tog förra året.

Kommentera här: