Ett kärleksfullt meddelande

Frosten och kylan som kom under helgen försvann under natten och byttes ut mot regn och rusk. Med detta regn och rusk blir det ännu mer mörkt än det redan var. Med mörkret kommer också en viss osäkerhet och en hel del frustration, i alla fall för mig som sitter i bilen och kör. Osäkerheten att det helt plötsligt skall dyka upp en person framför bilen och jag inte hinner bromsa. Och frustration över att inte känna kontroll och rädslan som förs genom kroppen när jag helt plötsligt upptäcker en person väldigt nära bilen. 
 
Här kommer därför nu ett hett, kärleksfullt och något bestämt tips: använd reflexer
 
Fantastiska medmänniskor använd reflexer. Gärna reflexväst men annars tydliga reflexer så att ni syns. Jag tjatar ständigt om det här men det är ett så enkelt sätt att hjälpa både sig själv och bilisterna.
 
Med en stor portion kärlek och en smula bestämdhet <3
 
Min vinterjacka och min rosa och fina reflexväst. 
 
Ps. Vill ni ha tips var ni kan hitta reflexer så hjälper jag gärna till med tips ;) 

Kommentera här: