Vecka 20 - Njuter av våren

Ibland funderar jag på om min träningsvecka borde starta på söndag och avslutar på lördagar. Anledningen är att jag alltid är så trött på söndag vilket gör att jag inte riktigt kan ge en klar "analys". Hade det inte varit för att jag är medveten om att jag är trött hade det låtit ännu värre än vad det redan är. Jag får liksom behärska mina tankar och verkligen tänka efter om det >>verkligen<< är så eller om det är tröttheten som spelar ett spratt och får allt att kännas mycket värre än vad det egentligen är. 
 
Jag har inte så mycket ord för den här veckan. Egentligen inga alls. Det är rätt mycket trötthet nu och huvudvärk. I fredags var en sådan dag. Jobbig natt där jag vaknade många gånger för när jag vände mig gjorde det ont i knät, ja vilket väckte mig. När jag sedan skulle gå upp hade jag sån där dunkande huvudvärk. Det var liksom bara att gå och lägga sig och hoppas på att det skulle bli bättre tills jobbet började (vilket det blev...).
 
Men igår kväll när jag kom hem kände jag för en gångs skull lite energi. Mitt huvud har varit så tungt de senaste veckorna och även om kroppen kan kännas rätt så pigg så är huvudet alltid där och tynger ner. Men inte igår kväll. Då kände jag mig pigg, fräsch, nästan lite alert och så glad. Vilken skillnad det är! Jag hoppas att det vänder lite nu, det hade varit väldigt skönt om jag kunde få lite mer energi och framförallt ingen huvudvärk. 
 
Jag har i alla fall gått på minst två härliga promenader den här veckan. Det är så vackert utomhus nu och framförallt bokarna tillsammans med solen gör att jag har svårt att dra mig hemåt - det är ju så vackert. Åh, jag gillar verkligen våren. 
 
Veckans träning
Måndag  - Vila
Tisdag - Friidrott, sprint 
Onsdag - Träning med Henke
Torsdag - Friidrott, längdhopp
Fredag - vila
Lördag - vila
Söndag - styrketräning
 
Det blir inget vettigt sagt idag... lika bra att avsluta dagen och (äntligen) gå och lägga sig. Jag har varit vaken sedan kvart i fyra och har längtat efter att få sova sedan i alla fall klockan tre. Skall bli så skönt!
 
Hoppas ni haft en härlig vecka och jag önskar er en skön kommande vecka. 
Njut av våren! :)

 

Kommentera här: