Utomhusträning med höjdpunkter

Idag har varit en bra dag. Känner mig lycklig i kroppen. Så skönt att äntligen få känna den känslan igen. Jag vaknade kvart i sex någorlunda pigg. Låg kvar i sängen en stund och sedan vid sju började jag laga mat. Innan klockan var nio var 11 matlådor lagade och klara. Känns så bra att veta att maten är fixad och klar. Efter det träning (rörlighet och fotstyrka) och lunchdate med finaste Matilda. Hem och sov (möjligtvis lite för länge), lite mer mat och så träning igen, friidrott den här gången.
 
Dagens höjdpunkter från träningen 
  • Min klubb. Visserligen tänker och säger jag det ofta men nu efter några dagars uppehåll tänkte jag lite extra på. Jag är så glad att jag får vara med och det känns så kul att få träna i grupp även om jag ibland behöver dra mig undan för mig själv.  
  • Jag kan springa på gräs. Ja, utan att det gör ont i smalbenen. Jag kunde till och med ta i lite och försöka få upp lite fart. Åh ljuvliga känsla.  Nu skall bara vader och baksida vänja sig och så kanske det här kan bli väldigt bra
  • Vi kastade spjut idag. Riktigt roligt att göra det igen. Jag minns inte så mycket av det men bara känslan av hålla i ett spjut och i alla fall försöka lite känns kul. Jag valde att avbryta när jag kände av ryggen, rörligheten där är inte på topp och det är dumt att utmana och förstöra den andra träningen. Men kul att köra lite.
  • Körde lite hoppteknik. Tycker det är roligt och det skall bli kul att få leta fram bra övningar och se utveckling där. 
  • Solsken mot slutet av träningen. Det blåste rejält under hela träningen och majoriteten av tiden var det molnigt och grått. Men så mot slutet kom solen fram och lyste upp gropen. 
Nu skall jag sova. Känner mig lite trött i huvudet efter all vind under träningen. Dessutom är det hög tid att sova eftersom jag skall upp och träna imorgonbitti. Vill ni får ni gärna lämna en liten kommentar om din dag eller träning, jag tycker det är intressant. 
 
 

Kommentera här: