Pers

I fredags när jag jobbade fick jag helt plötsligt en tanke. "Tänk om jag skulle sticka och träna längdhopp och sätta ett pers". Kroppen kändes okej,  benen någorlunda lätta och jag kunder verkligen inte släppa tanken på pers.
 
Så jag gjorde det. 
Ja, jobbade givetvis klart men stack sedan och tränade. Och satte ett personligt rekord. Yeah! 
 
Jag valde att köra med en ansats på 24 steg/fötter. Det är lagom för att få upp lite fart samtidigt som det inte är för ansträngande att göra flera hopp.  
 
I början kändes det segt och inte alls bra men sedan helt plöstligt släppte det lite.  Först gjorde jag ett hopp som var 8 cm längre än vad jag gjort med samma ansats tidigare och sedan direkt efter det hoppade jag ytterligare 12 cm längre. Totalt alltså pers på 20 cm. 
 
Det där längsta hoppet kändes verkligen bra bortsett från landningen men åh, känslan i ansatsen och själva hoppet kändes så grymt. Tråkigt att landningen inte är på topp.  
 
Så mycket kvar att lära men äntligen ett sådant där pass som kändes bra och roligt. Det är så sällan jag tycker det är kul eller längtar efter träning så jag njuter av alla tillfällen jag kan få. 
 
Var galet nöjd när jag åkte från träningen. 
Och det kan jag förstå! 
 
 
1 Elina:

skriven

Vad härligt, kör på! Grattis! :)
Väldigt inspirerande blogg, med beskrivningen till vänster :)

Svar:
JHH

Kommentera här: