Vecka 15 - Endast konstaterande

Jag väljer att inte ha några känslor ikväll. För just nu svämmar det mest bara över. Jag är trött, jag vet inte varför men jag är trött och då är mina känslor exakt över allt och är upphöjda i tusen och ja, det blir inte rättvist mot...mig själv. Så jag gör endast konstaterande ikväll. 
 
Veckans konstaterande: 
- Vänta några veckor till med jogg. 
- Undvik kraftfulla löpningar.
- Skulle vara roligt att köpa kula och annat kastmaterial som jag kan använda nu när det blir utomhusträning.
- Längdhopp och höjdhopp är en dålig kombination för JHH.
- Höjdhopp är inte ens aktuell för mina underben just nu.
- Men! Modigt att testa på något som jag vet att jag har svårt för.
- 3x20 utfall med 12kg kettlebell i varje hand från blå 20kg platta och bakåt - det går faktiskt!
- Bra med mycket fotstyrka. Kommer jag ha nytta av framöver. 
- Ta det lugnt med all form av löpning veckan som kommer.
- Och ja, alla olika former av hopp också för den delen. 
- Det är dags att ta fram den barnsliga sidan, tänka outside the box och hitta alla möjliga alternativa övningar som kommer hjälpa mig framåt i längdhoppet. 
- Styrketräningen går riktigt, riktigt bra nu. 
 
Veckans träning
Måndag - Egen träning utomhus med bland annat intervaller
Tisdag - Morgonpasset: Fotstyrka och rörlighet. Kvällspasset: Längdhopp och höjdhopp
Onsdag - Styrketräning. Tufft pass ben, lätt pass överkropp. 
Torsdag - Morgonpasset: Fotstyrka och rörlighet. Kvällspasset: 30 min motinscykel + längdhoppsrytm
Fredag - Styrketräning. Lätt pass ben, tufft pass överkropp
Lördag - Vila
Söndag: Styrketräning. Lätt pass.

Och så har jag sett massa fin natur OCH haft massa trevligt sällskap! Riktigt trevligt!

Kommentera här: