Stuff Tuff

I lördags stack jag och tränade på gymmet som numera har Stuff Tuff-bur. Rena lekplatsen! Ett fantastiskt sätt att träna och framförallt få lite "hjälp" om man har ont om idéer för alternativen är så många. Man kan välja att bara köra övningar i "buren" eller så kan man mixa  mellan övningar i buren och övningar utanför. 
 
Du skulle kunna göra så här: 
1. Välj ut ett gäng övningar
Och välj antal reps
Jag valde; 
5 sit ups med kast med boll mot den där fina grejen som får bollen att studsa tillbaka (har helt tappat ord)
5 Rip Drag Squat 
Rep
3 pullups (hoppa upp håll emot ner) 
10 box jump (tänkte bara göra 5 men råkade göra 10 första rundan så det fick vara så se andra varven också)
5 ring row 
5 Kettlebellsswing 
5 armpress i TRX 
 
(Jag valde att köra få antal repetitioner pga av jag ville öva på tempo samt att komma igång med en ny övning, sådant som är mina svagheter. )
 
2. Ta fram klocka och välj tid. 
Jag valde 10 minuter 
 
3. Klara, färdiga, gå
kör valda repetitioner på varje station varv efter varv tills klockan ringer. 
 
4. Vila 
Drick lite vatten, njut av det har gjort 
 
Och sedan? Ja, antingen så väljer du att köra samma tid igen. Eller en annan tid. Eller så gör du något annat. Eller kanske nöjer dig med det du har tränat (man kan ju välja mer än 10 minuter).
 
Jag valde att gymma lite. 
Det är så sällan jag gör det nu för tiden. 
 


Kommentera här: