Att köra cx efter många veckors uppehåll

Åh den här dagen. 
 
Bestämde mig för att köra CX. Jag har inte varit på CX på år och dar känns det som, senast var 18 november. Men antalet CX var inte många under hösten. Det bästa sättet att veta hur jobbigt ett pass är att ta en rejäl paus från det och sedan börja om igen. Jag har aldrig, jag menar det, aldrig känt av CX:en så mycket som jag gjorde idag. Redan på uppvärmningslåten kände jag - eh...? Sedan har jag visserligen fått höra att första låten är lite värre än vanligt den här realesen...men ändå? Det var nyttigt att köra igen och riktigt roligt!
 
Jag hade bestämt mig för att ta det lugnt, bara njuta av att träna gruppträning och dras med av alla andra och instruktören, jag utmanade inte så mycket, gick ner en nivå när jag fick kämpa (något jag annars försöker undvika) och ja, tog det lugnt helt enkelt. Men trots detta var det ändå ingen lek, det var mycket jobbigare än jag kom ihåg. 
 
Hädanefter är det jag som börjar gå på CX igen eller så ser jag till att lägga in mer coreträning på schemat för så här som det var idag - så får det inte vara!
 
Efter det stack jag iväg för att köra lite till. Men det blev inte så mycket. Hade tänkt köra wallclimbs, öva stå på händer och lite annat men det blev bara 10 tuffa wallclimbs. Jag förstår inte - hur kan det vara så svårt? Jag har alltid haft svårt för detta mest mentalt, det tog lång tid innan jag riktigt litade på mig själv. Nu litar jag mer och kan rädda upp fler situationer men jag har några ynka centimeter kvar. Det stör mig lite men jag misstänker att det bara är att öva, öva och öva. 
 
Efter jag genomfört de där 10 tuffa så valde jag att åka hem, jag hängde på en intro för WOD också, har tänkt gå på det i ett år men inte fått tummen ur men nu äntligen har jag i alla fall gjort det. Så tiden rann iväg utan varken öva stå på händer eller göra det där andra. Får helt enkelt göra lite mer imorgon. Åh, imorgon skall jag testa att träna lite hårdare - det skall bli gött!!
 
Nu: Sova. Jag har varit vaken i snart 19 timmar. 
Tillåter mig själv att sova lite imorgon. 
 
 
 
 

Kommentera här: