Kalendern 2015

En dag i slutet av oktober höll jag på att fixa lite med bilder som jag tänkte skulle bli julkort tack vare en hemsida. När jag kollade runt lite såg jag att man kunde göra sin egen kalender. Jag blev lite sugen på att testa och se om jag hade bilder bra nog för ett år.

Jag är ganska sentimental av mig och så även den här dagen för det här blev så maffigt på något sätt. Det slog mig hur många underbara bilder jag hade. Inte så mycket av att de är bra tagna utan mer hur fantastiskt naturen och livet är. Vissa månader hade jag svårt att välja vilket foto jag skulle ta för att det fanns så många fantastiska bilder.

Det som gör det här ännu mer fascinerande är att det här är bilder som är tagna i min närhet. Jag har inte åkt långväga för att få den perfekta bilden. Det är inte utomlands, i alperna eller i stora, vackra hus utan det är i min närhet, på ställen jag rör mig dagligen. Det är hemma, på vägen till jobbet, i stugan eller från någon promenadslinga jag brukar gå.

På något sätt vill jag dela med mig av det här. De vackra bilderna. Känslan av att hitta det där fina i det lilla. Så jag har skapat ett inlägg för varje månad. Lagt upp bilden jag valde till kalendern och skrivet en liten text. Bilderna kommer från naturen, de flesta texterna kommer handla just naturen men inte alla.

Min tanke är alltså att på något sätt dela med av mina tankar och att hitta det lilla i de stora.
Jag önskar er redan nu ett fantastiskt 2015.

 

Kommentera här: