Bara pilar uppåt

Haft en riktigt bra dag idag. Vaknade pigg, rolig jobbdag och sedan iväg och träna nästan med en gång (nästan nytt rekord...jag är en mästare på att dra ut tiden när jag jobbat morgon.)
 
Dagen till ära tränade jag på STC, det var roligt att vara "tillbaka", i början av sommaren spenderade jag många kvällar på STC men under min semester och veckorna därefter har jag inte varit där och tränat, därför var det roligt att köra där igen även om jag fick improvisera lite i mitt träningsprogram som inte är helt anpassat att vara där. Jag trodde först att jag skulle behöva göra om majoriteten av övningarna men det visade sig ganska snabbt att det egentligen bara var en övning som jag fick ändra helt. 
 
Jag hade grym energi idag. Jag vet inte om det beror på mängden äpplepaj jag tryckte i mig igår kväll, att jag var pigg och glad när jag vaknade, om det var seniorernas glädje, den roliga jobbdagen eller om den riktigta längtan efter ett träningspass orsakade energin. Den här grymma energin ledde i alla fall till att jag efter nästan varje set kunde skriva en pil som pekade uppåt. Enligt mina anteckningar innebär detta att jag skall öka. 
 
Jag gillar de där pilarna. Det innebär att jag får resultat, att det jag gör går åt rätt håll. Det innebär att jag hänger med på fysiskt och psykiskt (när det kommer till JHHs träning handlar det till 75% tankarna och 25% om kroppen, huvudet styr...) Det går bra nu! När jag kom tillbaka från semestern hade jag en liten svacka, jag lyckades inte riktigt med träningen, det berodde nog mest på att jag var nervös över hur det skulle gå och hade mer fokus på det än att faktiskt hålla fokus på själva träningen. Nu har jag kommit in lite i vardagen igen och jag är tillbaka till den där härliga känslan att det går åt rätt håll. 
 
Nu skall jag och den träningsgalna kroppen sova,jag erkänner...jag skrev träna först, av ren vana. Frågan är om jag kan lura mig själv imorgon att 20 minuter cykling och stretch på det räcker? Det krävs mycket disciplin för att inte träna för mycket nu. Tycker det bådar gott. Då är kroppen fylld av energi.
 
En sån där lagom bild där fokus inte ligger på JHH. JHH gillar inte att vara i centrum...

Kommentera här: