Varierad morgonträning

Igår blev jag sugen på att simma. Något som händer då och då och med tanke på att jag har 7 minuter till simhallen (max) så borde jag utnyttja detta oftare. Så igår när jag hade lusten så bestämde jag mig för att det skulle bli onsdagens morgonträning. 
 
Jag blev faktiskt överraskad av mig själv. Trots lite träningsvärk och mycket trötthet i kroppen så kände jag mig stark. Jag minns att jag tidigare brukar tycka det var tufft att simma och uthålligheten saknades. Då. Idag kände jag mig stark som sagt. Även om jag inte har någon speciell teknik eller fart så kände jag ändå att jag kunde använda min kropp på ett bra sätt. 
 
40 längder senare kände jag mig klar, 1 km är något som jag brukar simma och det känns som en bra utmaning. Fast...nästa gång kanske jag skall utmana mig upp till 50 längder? 
 
Förövrigt så är jag helt värdelös på att räkna längder, det känns som jag var på längd 32 flera gånger och jag var nog på 35 två gånger också. Med andra ord kan det vara så att jag i alla fall har simmat 44 längder. Men eftersom jag inte är helt säker, så räknar jag med 40. 
 
Med träningen klar för idag (det kan ev. bli lite cykel och stretch ikväll om tiden finns) så skall jag nu ge mig an och göra matlådor men jag har ingen aning om vad jag skall göra den här omgången, jag är lite trött på att äta samma mat vecka in och vecka ut. Får googla och se om jag hittar något spännande. 
 
 

Kommentera här: