För att jag älskar det

Lägger fram matchande träningskläder och den varma mysiga tröjan. Kollar att väckarklockan står på rätt tid. Ställer mig frågan, varför jag gör det här. Efter en stund somnar jag. 

Vaknar, innan klockan är sex är jag på väg till träningen. Besvarar frågan jag ställt mig själv kvällen innan, för att jag älskar det. 

Det är lugn träning nu, men trots detta har jag aldrig njutit så mycket som jag gör nu. Kroppen är trött, sliten och jag har ont. Ryggen är stel, benen är stela, korta. Höften strejkar.

Hur kan du älska? 

Jag tränar lugnt, kanske lite fler pass men utan fokus, utan mål. Men med syfte. Att få bort tröttheten i kroppen och att njuta.  

Och njuta det gör jag. Jag kör lätt bänkpress blandat med chins, jag övar att stå på händer, kör löpskolning och låga häckar. Jag stretchar och låter mig inspireras av andra. Jag går på pass, CX och Bodybalance. Jag försöker ge kroppen det den behöver. 

Jag är lycklig när jag studsar över häckarna, jag kan känna rytm och känsla. Jag känner mig stel när jag stretchar men kan känna lugnet. Jag känner kroppskontroll jag tidigare inte haft när jag går på Bodybalance och jag känner glädje på CX-passen. 

Då förstår jag hur jag kan älska det. 

Jag låter kroppen få bestämma. Tids nog kommer kroppen kännas fräsch att köra hårdare pass med mer puls, ryggen beredd att kämpa på nytt och huvudet redo att träna teknik. 

Tills dess lyssnar jag
Njuter.
Älskar. 

Lyssnar till kroppen.
Njuter av träningen. 
Älskat det jag gör. 










Kommentera här: