Because I’m worth it

Idag tar jag en ledig dag. Tänkte försökte skriva "för det förtjänar jag". Men sedan inser jag, varför skall man alltid förtjäna allt? Kanske för att man egentligen vet att man kanske inte borde? Eller för att förklara för alla andra varför man gör något? 
 
Nej, idag är jag ledig. Inget jobb på schemat, då kan jag passa på att ta en helledig dag och bara göra det jag vill. 
För att jag vill.
För att jag behöver.
Eller så är jag bara ledig. Punkt. 
 
Jag funderar på att följa med delar av familjen och gå i affärer, jag har spanat in bla Stadium, det tror jag inte de andra har vilket innebär att det kan bli egentid, jag gillar egentid gillar att strosa runt helt ensam, i min takt. Samtidigt så lockar det att umgås lite med familjen också (som jag förövrigt mycket noggrant och bestämt ringde runt till igår och befallde att de omedelbart skulle se till att komma hem om det skulle börja blåsa så där mycket som de sa. Jag är egentligen inte rädd för stormar men tanken att det skall hända något med min familj kan skrämma mig mycket, ibland.) Nåja.
 
Och så tänkte jag träna, kanske på något annat gym? Kanske hitta på något helt galet? Gå på något pass jag inte brukar gå på. Träna något helt nytt. Eller bara det helt vanliga. Jag vet inte. Det återstår att se. 
 
Oavsett vilket. Så tänkte jag äta frukost nu. 
Because I'm worth it.
(var bara tvungen att driva lite..)
 
 
 
 

Kommentera här: