Jordgubbsinfrysning

Jag har helt och hållet kärat ner mig i jordgubbar. Har de tidigare åren aldrig ätit så mycket jordgubbar som i år (de är perfekta tilll kvarg, säger bara det). Eftersom jag är oroligheten själv så vägrar jag äta frysta bär utan att koka dem först, så  länge de inte kommer Sverige och min erfarenhet (som faktiskt är ganska så stor) när det gäller frysta bär är att de inte kommer från Sverige. (Om det nu är så att det är överdrivet eller inte tar vi en annan gång). Men att alltid koka bären..är inte roligt. 
 
Så nu har jag kommit på en lösning. Jag plockar mina egna bär och fryser in dem. Det kan ju i alla fall inte bli SÅ mycket dyrare än att köpa de frysta senare under året. 
 
Så jag åkte till en jordgubbsodling
och plockade lite jordgubbar
Åkte hem och skölde dessa och la dem i en bunke
sedan rensade och fixade jag lite
Innan jag slutligen la dem på brickor för att styckfrysas

Efter några timmar i frysen placerade jag dem i fryspåsar som man kan öppna och stänga
och sedan ini frysen igen. Nu är det bara att ta fram dem, precis som köpta.
 

Kommentera här: